"anyagmozgatás" címke cikkei:

Miért van szüksége az FMCG szektornak automatizált belső logisztikára?

Miért van szüksége az FMCG szektornak automatizált belső logisztikára? (Cikk)

Az FMCG szektort, azaz a napi fogyasztási cikkek szektorát nemcsak a gyorsan forgó termékek, hanem a változékonyság és az innovatív megoldások is jellemzik. Mivel a piaci igények folyamatosan változnak, az ellátási láncnak is tartania kell a lépést. A mai gyárterületek igencsak különböznek az akárcsak húsz évvel ezelőtti kialakításoktól, hiszen autonóm mobil robotok (AMR-ek), nagysebességű szállítószalagok, kobotkarok és további automatizációs technológiák kerültek alkalmazásra, melyek a kétkezi munkánál gyorsabban és pontosabban végzik el a feladatokat.

Gyorsabb és mozgékonyabb mobil robotot mutatott be a MiR

Gyorsabb és mozgékonyabb mobil robotot mutatott be a MiR (Cikk)

A MiR – a mobil robotokat gyártó nemzetközi piacvezető vállalat – 2017 óta minden évben új robotot vezet be a piacra, amely teljesen új lehetőségeket teremtett a belső logisztika automatizálásában. Az együttműködő mobil robotokat gyártó dán cég ismét új mércét állított fel a belső logisztika terén egy olyan robottal, amely gyorsabb, biztonságosabb és mozgékonyabb, mint az azonos kategóriába tartozó bármely más megoldás a világpiacon. Az innovatív MiR250 robot a legújabb technológiákkal rendelkezik, továbbá akadálymentesen és hatékonyan navigál olyan környezetben, ahol sok ember közlekedik.

Kutatás a belső logisztikai folyamatok automatizálásáról

Kutatás a belső logisztikai folyamatok automatizálásáról (Cikk)

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) kutatást végzett autóipari, elektronikai, FMCG és logisztikai (3PL) vállalatok* között, hogy képet kapjon a belső logisztikai folyamatok automatizálásával kapcsolatos attitűdökről. A MiR többek közt rákérdezett arra, hogy mikor jöhetne el az ideje az AMR-ek belső logisztikába való integrálásának, milyennek vélik a mobil robotok iparágra mért hatását, és, hogy mik a legnagyobb akadályok, amik az automatizáció növelésének útjában állnak.

Innovatív raklapszállítás autonóm mobil robotokkal

Innovatív raklapszállítás autonóm mobil robotokkal (Cikk)

A belső logisztikai folyamatok automatizálása a kisebb és nagyobb vállalkozások számára is egy folyamatosan asztalon lévő téma. Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) át tudják venni a termékek A-ból B-be mozgatásával járó szállítási feladatokat, mivel könnyedén alkalmazkodnak a gyártási környezetek állandóan változó körülményeihez. Az együttműködő mobil robotokkal a gyártók bármit bárhova elszállíthatnak a gyárterületen vagy a raktáron belül, még akkor is, ha apró, törékeny tárgyakról, vagy éppen raklapokról, illetve nehéz súlyokról van szó.

Virágzik az AMR-eket alkalmazó logisztikai rendszerek piaca!

Virágzik az AMR-eket alkalmazó logisztikai rendszerek piaca! (Cikk)

Az autonóm mobil robotok (AMR) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots idén mutatta be az egy tonnás teherbírással rendelkező MiR1000 robotot és a MiR Finance lízingprogramot, valamint beindította a MiR Academy ingyenes online képzést, és sikeresen telepített robotflottákat szerte a világban, különböző iparágakon belül. Ezek mind azt mutatják, hogy a belső logisztika automatizálásának területe nagyon jó kilátásokkal rendelkezik. Mindezt a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) szolgáltató robotokkal foglalkozó 2019-es jelentésében szereplő adatok is alátámasztják.

Minden a helyére kerül

Minden a helyére kerül (Cikk)

Az automatizálás segít a laboratóriumoknak, hogy csökkenthessék a mintákat tartalmazó csövek szállításában és kézi mozgatásában rejlő kockázatokat. A Thermo Fisher Scientific tökéletesen integrált laboratóriumautomatizálási moduljai végrehajtják a vérminták beszállítását, majd a vizsgáló modulból a hűtött tárolórendszerbe való átszállítását. A Festo telepítésre kész mozgatási megoldásai gondoskodnak arról, hogy a mintákat biztonságosan szállíthassák a hűtött tárolórendszerbe és onnan ki.

Integrált mobil robotokkal és gravitációs görgős polcrendszerekkel teljesen automatizálható a logisztika

Integrált mobil robotokkal és gravitációs görgős polcrendszerekkel teljesen automatizálható a logisztika (Cikk)

Mindössze pár évvel bemutatkozása után az AMR (autonóm mobil robot) platform a gyártóipari logisztikai műveletek automatizálásának egyik legnépszerűbb megoldásává vált. Rugalmassággal, valamint egyszerű és érthető programozással támogatja a dinamikus logisztikai környezeteket, miközben még a költségeket is csökkenti. Az AMR-ekkel párhuzamosan létrejött egy új piac is, amely kimondottan kiegészítő megoldásokkal, tartozékokkal és alkalmazásokkal szolgál annak érdekében, hogy az egyedi logisztikai kihívások is legyőzhetőek legyenek, valamint, hogy az automatizációs befektetés még hamarabb megtérülhessen. Az egyik ilyen kiegészítő eszköz az AMR-ekre szerelhető és személyre szabott fedélzeti modul, amelynek köszönhetően a rakodó és áthelyező, anyagmozgató folyamatok teljes mértékben automatizálhatóvá válhatnak.

Filmes trükk segítségével teszteli a KUKA a mobil robotokat

Filmes trükk segítségével teszteli a KUKA a mobil robotokat (Cikk)

A filmipari technológia nem csak a szórakoztatóiparban hasznos, már a mobil robotok tesztelési folyamatainál is alkalmazzák. A KUKA Hungária budapesti R&D Központjának mérnökei olyan izgalmas és innovatív módszeren dolgoznak, amivel a robotok még pontosabban végzik a munkájukat, a tesztelésre fordított idő, energia és költség pedig a töredékére csökken.

Valószínűleg a világ legbiztonságosabb autonóm mobil robotjai

Valószínűleg a világ legbiztonságosabb autonóm mobil robotjai (Cikk)

Az együttműködő és autonóm mobil robotok (AMR-ek) legfontosabb jellemzője a biztonság, hiszen ezeket az eszközöket dinamikus környezetben, az emberek közvetlen közelében alkalmazzák. Mivel szinte minden iparág egyre komolyabb érdeklődést mutat irántuk, fontos, hogy egy olyan rendszer alakuljon ki, amely nem veszi félvállról a védelmet. Amikor erről beszélünk, fontos megkülönböztetni a robot jellemzőit, amelyek lehetővé teszik azt, hogy napi szinten önállóan és biztonságosan működjön, és a biztonsági funkcióit, amelyek a robotba építve garantálják, hogy azok még akkor is biztonságosak maradnak, ha az elsődleges rendszer meghibásodna.

Egy robot naponta 30 szállítási feladatot végez el, és nemsokára 60-ra is képes lesz

Egy robot naponta 30 szállítási feladatot végez el, és nemsokára 60-ra is képes lesz (Cikk)

A Stera Technologies szerződéses gyártási szolgáltatásokat nyújt számos iparág számára. A finnországi Turkuban létesített gyárát a Stera 24 órás műszakban működteti, és nemrég egy automatizálási projektet is elindított, melynek segítségével növelni tudta termelékenységét, versenyképességének megőrzése érdekében. A vállalat a gyártással foglalkozó ipari robotjainak számát 13-ról 26-re növelte az utóbbi két évben. Ezt követően azonban kihívásokkal kellett szembenéznie az anyagok raktárból a gyártócellákhoz való kiszállítása során, mivel a targoncavezetők nem tudtak lépést tartani a robotokkal.

A robotok akár egy repülőgépet is képesek a hátukon cipelni

A robotok akár egy repülőgépet is képesek a hátukon cipelni (Cikk)

A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon – ezzel olyan rugalmas gyártási koncepciókat tesznek lehetővé, amelyek nélkül elképzelhetetlen a jövő gyára. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás ezen a területen is fordulatot hozhat.

Mobil robotok az autóiparban

Mobil robotok az autóiparban (Cikk)

A mobil robotok még mindig egy viszonylag új típusú megoldásnak számítanak, amikor a gyártóüzemek belső szállítási feladatairól van szó. Az AMR-ek meglehetősen gyorsan alkalmazkodni tudtak az új technológiákra igencsak nyitott autóiparhoz. Az olyan gyárakban való telepítésük, mint a Ford valenciai, a Visteon szlovákiai, vagy a Nidec GPM türingiai üzeme, azt bizonyítja, hogy a mobil robotoknak köszönhetően a szállítási feladatokat egyszerű, hatékony és gazdaságos módon lehet automatizálni, amely során nő a rugalmasság, és az alkalmazottakat egyéb, támogatást igénylő területekre lehet csoportosítani. A gyárak az automatizálást leggyakrabban egy bizonyos folyamattal, egy robottal kezdik, és fokozatosan helyeznek üzembe további robotokat, amelyeket egyre több feladattal bíznak meg.

Óránként 20 000 doboz

Óránként 20 000 doboz (Cikk)

Hat Stäubli robot – pontosabban négy SCARA és két nagy hattengelyes gép – csomagolja rekordidő alatt a cseh tejtermékeket. A gyors szextett a teljes másodlagos csomagolási folyamatot képes elvégezni – beleértve a palettázást is – akár 20 000 doboz/óra sebességgel.

Hét robot napi három műszakban

Hét robot napi három műszakban (Cikk)

A Mobile Industrial Robots (MiR) hét autonóm mobil robotjából (AMR) álló flotta napi 24 órában azon dolgozik, hogy optimalizálja a nyersanyagok szállítását a gyártástól a raktárig, és mindeközben egy jobb munkakörnyezetet is teremtenek.

Így dolgoznak a robotok a Ford üzemében

Így dolgoznak a robotok a Ford üzemében (Cikk)

Henry Ford rengeteg ember életét megváltoztatta, amikor megálmodott egy olyan jövőképét, melynek középpontjában egy mindenki számára elérhető, praktikus és megfizethető autó szerepelt, és mára a Ford a világ egyik vezető autómárkájává vált. A Spanyolországban, Almussafes-Valenciában lévő üzemükben, Európa egyik leginnovatívabb gyárában, több népszerű modellt is előállítanak, többek közt a Kuga-t, a Mondeo-t és az S-Max-ot is.

CNC-gépek és rakodórobot kombinációja

CNC-gépek és rakodórobot kombinációja (Cikk)

A HURCO Werkzeugmaschinen automatizált rakodórendszereket kínáló szolgáltatókkal folytatott együttműködése utat nyit a jobb termelékenységhez és a magasabb megtérüléshez. Az automatizált berakás kapacitásbővítést tesz lehetővé az egyedi és kisszériás gyártásban anélkül, hogy kiegészítő személyzet lenne szükséges a gépek kezeléséhez. Ezenkívül a rakodórobotok üres műszakokban vagy hétvégén is bevethetők.

A mesterséges intelligencia segítségével fejlődnek az együttműködő mobil robotok

A mesterséges intelligencia segítségével fejlődnek az együttműködő mobil robotok (Cikk)

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) az emberekkel együtt dolgozva hoznak létre magasan termékeny munkakörnyezetet, mely során átveszik az ismétlődő és balesetveszélyes, anyagmozgatással járó feladatokat. A mobil robotokat érintő eladások várhatóan világszerte jelentős mértékben emelkedni fognak az elkövetkező években, a földrajzi régiótól, valamint az iparágtól függetlenül. A folyamatos kutatás és fejlesztés sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az a számos, újonnan kialakított termék, amely egyre gyorsabb ütemben kerül a robotikai piacra. Az AMR-ek evolúciójának következő lépése a mesterséges intelligencia (MI) beépítése, mellyel az okos mobil robotok jóval többre lesznek képesek, mint eddig.

Tökéletes együttműködés és gyors megtérülés az autonóm mobil robotokkal

Tökéletes együttműködés és gyors megtérülés az autonóm mobil robotokkal (Cikk)

Az automatizálásba és robotikába való befektetéshez fontos, hogy a vállalkozások tulajdonosai mind az üzleti folyamatokat, mind a technológiát megértsék annak érdekében, hogy hatékony összehasonlításokat végezzenek és a legjobb megközelítéseket alkalmazzák. Mindez azért szükséges, hogy azokat a megoldásokat telepíthessék, amelyek a legjobban megfelelnek egyedi igényeiknek. Kihívást jelenthet számukra a valós költségek, különösképp a jövőbeni nyereség, és a teljes költség kiszámítása. Fontos, hogy a teljes alkalmazásról átfogó képet kapjanak, és átlássák azokat a változásokat, amelyeket az automatizáció hozhat az egyes munkafolyamatokban. Az utóbbi időben már a robotok bérlésére is lehetősége van a cégeknek, amely szolgáltatás lehetővé teszi a tőkebefektetések operatív feladatokba történő átváltását.

Ezért automatizálja az intralogisztikáját

Ezért automatizálja az intralogisztikáját (Cikk)

A vállalatok mérettől és iparágtól függetlenül az automatizációhoz fordulnak, hogy javítsák hatékonyságukat, növeljék rugalmasságukat, és csökkentsék kiadásaikat. Ha belegondolunk, a belső szállítási folyamatoknak is szerepelniük kell a listán. Az intralogisztika optimalizálása mindenképpen erősítheti a vállalkozások versenyképességét. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara kutatása szerint négyből mindössze egy vállalat automatizálja belső logisztikai folyamatait és szállítási feladatait. 32% nem is tervez automatizációs fejlesztést a következő három évben.

Ne nyúlj a darumhoz

Ne nyúlj a darumhoz (Cikk)

A Brady Corporation bemutatta az új függesztett vezérlő kizáró eszközt, azt az innovatív kizárási/kitáblázási megoldást, amellyel a munkások nagyobb biztonsága érdekében teljes ellenőrzést szerezhet a daruk és csörlők függesztett vezérlő eszközei felett.

Három korszakalkotó újdonságot vezet be a Beckhoff

Három korszakalkotó újdonságot vezet be a Beckhoff (Cikk)

A Beckhoff Automation 2018-ban 916 millió euró globális árbevételt ért el, ami 16%-os növekedést jelent az előző évihez képest. A sikerhez egyenlő mértékben járult hozzá az innovatív technológiai fejlesztés, a megnövelt gyártókapacitás és a vállalat nemzetközi értékesítési hálózatának bővítése.

Bemutatkozott a MiR1000 autonóm mobil robot

Bemutatkozott a MiR1000 autonóm mobil robot (Cikk)

A piacvezető vállalat legnagyobb autonóm mobil robotja (AMR) képes egy tonnát is megemelni, amely a duplája a MiR500 teherbírásának. A felhasználók mostantól mesterséges intelligenciát is adhatnak MiR AMR-jeiknek, melynek köszönhetően még tovább fejlődik a tájékozódásuk és az emberek, villástargoncák és egyéb akadályokra vonatkozó felismerő képességük, amelyekre így még hatékonyabban fognak tudni reagálni.

A belső logisztika fejlődése

A belső logisztika fejlődése (Cikk)

Ami néhány éve még lehetetlennek tűnt, mára már valósággá vált: a vállalatok a nehéz áruk szállítását az intelligens raktárakban átadják a robotoknak, az emberek pedig olyan feladatokra fókuszálhatnak, amelyek nagyobb értéket teremtenek a vállalat számára.

MiR200 robotok optimalizálják a Visteon logisztikáját

MiR200 robotok optimalizálják a Visteon logisztikáját (Cikk)

Az autonóm mobil robotok úttörője, a Mobile Industrial Robots a mai nap bejelentette, hogy a Visteon Electronics Slovakia - a vezetőtéri kijelzők egyik elsődleges beszállítója vezető OEM márkák számára – sikeresen telepített négy MiR200 robotot, hogy optimalizálja logisztikai tevékenységeit. A MiR technológia növelte a gyártási folyamatok rugalmasságát, laboratóriumi termelékenységét, és ergonómiáját.

Flexibilis raklapozó az élelmiszeriparban (Cikk)

KUKA KR QUANTEC robot raklapozza a bajorkolbász-konzerveket a Fleischwerke Zimmermann-nál, ahol is az volt a cél, hogy a robot felgyorsítsa a csomagolási folyamatot és levegye a dolgozók válláról a nehéz fizikai munka terhét.

Flexibilis raklapozó az élelmiszeriparban (Videó)

KUKA KR QUANTEC robot raklapozza a bajorkolbász-konzerveket a Fleischwerke Zimmermann-nál, ahol is az volt a cél, hogy a robot felgyorsítsa a csomagolási folyamatot és levegye a dolgozók válláról a nehéz fizikai munka terhét. A raklapozást a cég korábban manuálisan végezte, ami ergonómiai szempontból nem volt megfelelő a dolgozók számára. A belső logisztika optimalizálása érdekében ezért egy KUKA KR 12 R3200 PA típusú raklapozót integráltak a folyamatukba.

A kelet-közép-európai régió meghatározó tésztagyártójává vált a Gyermelyi

A kelet-közép-európai régió meghatározó tésztagyártójává vált a Gyermelyi (Cikk)

A Gyermelyi Vállalatcsoport hazánk vezető tésztagyártója, egyik meghatározó élelmiszeripari vállalkozása. A Gyermelyi Zrt. 2018-ban 7,2 milliárd forintos beruházással egy új tésztagyárat épített, amellyel a gyár kapacitása évi 70 000 tonnára duplázódott. Az új üzem mellett felépült egy 11 600 raklap befogadására alkalmas automata magasraktár is, amelyet teljes mértékben az ABB technológiájával automatizáltak. A tésztagyártó ezzel a kelet-közép-európai régió meghatározó tésztagyártó központjává vált.

Optimalizált belső logisztikai folyamatok

Optimalizált belső logisztikai folyamatok (Cikk)

Az autonóm mobil robotok területén piacvezető Mobile Industrial Robots bejelentette, hogy globális stratégiai együttműködésre lépett a világ egyik vezető autóipari vállalatával, a Faurecia-val, hogy autonóm mobil robotokat telepítsen gyáraikban világszerte, és ezzel a vállalat automatizációs folyamatait új szintre emelje.

Mobil robotokkal növeli kapacitását a NIDEC GMP

Mobil robotokkal növeli kapacitását a NIDEC GMP (Cikk)

Az autóipari beszállító NIDEC GPM Group a Mobile Industrial Robots autonóm mobil robotjainak segítségével gyártási folyamatait hatékonnyá tette, miközben raktárkészletét is optimalizálni tudta. A türingiai Auengrundban található gyárukban három MiRHook vontatórendszerrel ellátott MiR100 robot felel az anyagszállításért és az üres kocsik mozgatásáért a raktár és a gyártósorok között. A felszabadult emberi erőforrást így minőségi munkára lehet fordítani. A kapacitásnövelés a NIDEC esetében előfeltétele annak, hogy versenyképes tudjon maradni.

162%-os növekedés az önvezető és autonóm mobil robotok értékesítésében

162%-os növekedés az önvezető és autonóm mobil robotok értékesítésében (Cikk)

A Mobile Industrial Robots (MiR), az autonóm mobil robotokat (AMR) gyártó vállalattól kapott információk alapján; a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IRF) 2018-as World Robotics Reportja szerint jelentős növekedésnek (162%) lehettünk tanúi a logisztikában használt robotok eladási számait tekintően.

MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél

MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél (Cikk)

Az indianapolisi Metro Plastics-nél a Mobile Industrial Robots egy MiR200 típusú robotja szinte teljesen megszüntette a villástargonca-fogalmat a gyártóterületen, ezzel növelve a munkahelyi biztonságot és az ergonómiát. Azzal, hogy a vállalat automatizálta az elkészült termékek szállítását a minőségellenőrző állomásra, elérték, hogy azonnal észlelni és kezelni tudják a minőséget érintő kérdéseket, amely csökkenti a pazarlást és egy időben növeli versenyképességüket.

Ilyen egy megalapozott üzleti döntés

Ilyen egy megalapozott üzleti döntés (Cikk)

Mérettől és iparágtól függetlenül egyre több vállalkozás kacsintgat az automatizáció felé annak érdekében, hogy növelje versenyképességét és a munkahelyi biztonságot. A robottechnológia eleinte a gyártási feladatokra koncentrált, és a költséghatékony, biztonságos, könnyedén telepíthető robotok területén elért fejlődésnek köszönhetően az automatizáció ezen típusa már a KKV-k számára is elérhető. Mivel ezek a beruházások gyors és jelentős megtérüléssel járnak, a cégtulajdonosok elkezdtek, vállalkozásukon belüli, egyéb pazarló folyamatok automatizálásán is gondolkozni.

Önjáró szállítókocsi-hordozó az automatica kiállításon

Önjáró szállítókocsi-hordozó az automatica kiállításon (Cikk)

A világ vezető automatizálási szakkiállításán mutatta be a montratec GmbH a jövőbe mutató automatizált szállítási rendszerének legfrissebb fejlesztéseit. Az öt termékújdonság közül az önjáró szállítókocsi-hordozó vonzotta a legtöbb érdeklődőt, amely sínpálya nélkül kapcsolja össze az amúgy sínekkel összekötött munkaállomásokat.

Új mérce az intralogisztikában

Új mérce az intralogisztikában (Cikk)

Az együttműködő mobil robotok piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) népszerű robotjainak nagyobb, erősebb és gyorsabb változatával mostantól kielégítik az ipar egyik jelentős igényét, így azok ezentúl még több területen alkalmazhatók.

Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja

Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja (Cikk)

Az együttműködő robotok használata még mindig újszerűnek számít a belső szállítási feladatok esetében. Mindezt bizonyítja, hogy a „De mégis mit tudok ezzel a robottal csinálni?” kérdést nem egyszer teszik fel a MiR szakembereinek bemutatóik során. Sok vállalat nyitott az automatizációra és a robotikára, azonban a legtöbb esetben csak a gyártási folyamatokra fókuszálnak. Az anyagmozgatást és a belső szállítást még mindig emberek végzik, akik így értékes időt töltenek azzal, hogy kocsikat A-ból B-be juttassanak el. Az együttműködő robotokkal ezeket a feladatokat könnyedén, eredményesen és költséghatékony módon lehet automatizálni.

Befektetés az automatikába és a hatékony berendezésekbe

Befektetés az automatikába és a hatékony berendezésekbe (Cikk)

Klaus Köttering a Semco műszaki igazgatója emeli ki a lényeget: „Aki sikeres akar lenni az üvegfeldolgozó iparban, annak be kell fektetni a munkatársakba, a berendezésekbe és a szoftverbe”. Pontosan ez zajlik a Semco csoportban, hiszen az elmúlt 10 év alatt a tulajdonosok több mint 150 millió eurós összeget fektettek be. A németországi Nordhorn központban a logisztika és az üvegszabás területén több lépésben készültek fel a jövőre. Ennek során a Semco a LiSEC megoldásaira és know-how-jára alapozott.

Édes teher

Édes teher (Cikk)

Kovacica városában két KUKA KR120 R3200 PA robot végzi az óránként közel tíz tonna cukrot tartalmazó 100 cukorcsomag megbízható raklapozását.

Így készül a jó pezsgő!

Így készül a jó pezsgő! (Cikk)

A hagyomány követése nem zárja ki a technológiai innovációt: ezt a legnagyobb pezs-gőgyártók sorában két vállalat esete is bizonyítja. A Piper-Heidsieck és a Charles Heidsieck vállalatnál KUKA robotok végzik a palackok kicsomagolását.

Egy mobil robot telepítésének rövid története

Egy mobil robot telepítésének rövid története (Cikk)

Képzeljünk el egy olyan mobil robotot, amit pár óra alatt be lehet programozni és – a komplexitástól függően – pár nap alatt integrálni lehet az olyan termelési hálózatokba, mint az ERP rendszer. Képzeljük el, hogy az alkalmazottaink képesek programozni a robotokat és nincs szükség külsős szakemberekre. Túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen? Nézzük meg, milyen egy tipikus telepítési folyamat!

Lenyűgöző helykihasználás

Lenyűgöző helykihasználás (Cikk)

A Festo ELGC orsós- és fogasszíjas tengelyek, valamint az EGSC mini szánok hatékonyan használják ki a teret, ami kiemelkedő fontosságú a szerelési, tesztelési és vizsgálati rendszerekben, a kis méretű munkadarabok mozgatásánál, az elektronikai iparban, valamint a szerelőpados alkalmazásokban. Kompakt méretüknek köszönhetően ideális elemei a handlingrendszereknek az egyszerű Pick&Place megoldásoktól a háromdimenziós manipulátorokig.

Budapesten tartott bemutatót a MiR

Budapesten tartott bemutatót a MiR (Cikk)

A mobil robotok leggyorsabban növekvő gyártóvállalata, a Mobile Industrial Robots (MiR) egy találkozó keretében Budapesten mutatta be, milyen lehetőségek rejlenek termékeikben.

Költséghatékony belső szállítmányozás

Költséghatékony belső szállítmányozás (Cikk)

Komolyan növekszik itthon is a kereslet az együttműködő robotok iránt. Nem meglepő tehát, hogy bővíti hazai hálózatát az együttműködő mobil robotok piacvezetője is, a dán Mobile Industrial Robots (MiR). Új partnere a B&O Engineering Kft., amely több évtizedes szakértelemmel a háta mögött nyújt segítséget ipari automatizálásban a hazai cégeknek. A B&O Engineering Kft. így a MiR megoldások első magyar forgalmazójának, a RONIX-AUTOMATIKA Kft.-nek nyomába lép.

Kinematika, vezérlő és szoftver egyetlen csomagban

Kinematika, vezérlő és szoftver egyetlen csomagban (Cikk)

Csavarozás, adagolás, tesztelés, forrasztás, megfogás, és még sorolhatnánk: a Festo YXMx kompakt handlingrendszere számos szerelési alkalmazás alapját képezi. A kinematikát, vezérlőt és szoftvert tartalmazó, kiválóan összeállított rendszerkészlet révén pénzt és piacra jutási időt takaríthat meg – a fejlesztéstől a programozáson át az üzembe helyezésig.

Környezetét érzékelő, önállóan mozgó szállítórobot a saját gyártóüzemben

Környezetét érzékelő, önállóan mozgó szállítórobot a saját gyártóüzemben (Cikk)

A fenntartható, rugalmas termeléshez az ember és robot közötti együttműködés önmagában nem elegendő. Mozgékony robotokra van szükség. Ennek az előnyeit élvezi a KUKA Roboter GmbH augsburgi központjá-ban. Az ipari robotok, vezérlések és szoftverek fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével a világ piacve-zető vállalatai közé tartozik.

90 tonna forgatása álló helyzetből

90 tonna forgatása álló helyzetből (Cikk)

Az Airbus zászlóshajója, az A380 láthatólag könnyedén mozog a levegőben. Ahhoz, hogy ezt az óriási repülőgépet a földi tervezés során ilyen könnyen elvigyük az égbolthoz, rugalmas és hatékony, nagyteljesítményű mobil platformokat használtunk. A Mecanum kerekeknek köszönhetően a KUKA omniMove képes akár 90 tonnás komponenseket is milliméteres pontossággal mozgatni szűk helyen a hamburgi gyártócsarnokban.

Lineáris szállítórendszer moduláris gyártósorral

Lineáris szállítórendszer moduláris gyártósorral (Cikk)

Az ipar 4.0 alapelveinek teljesüléséhez rendkívül rugalmas, ebből adódóan pedig következetesen moduláris gyártógépekre van szükség. Jó példa erre a svájci Credimex gyártmányú, CresaLine elnevezésű, kis méretű alkatrészeket szerelő gyártósor, amely a szükségleteknek megfelelően további feldolgozóállomásokkal bővíthető. Ez a rugalmasság a Beckhoff XTS-rendszerének köszönhető, amely szoftverfunkciók segítségével a különböző feldolgozómodulok rendkívül rugalmas elrendezését teszi lehetővé.

Földkerülő versenyben az energialáncok

Földkerülő versenyben az energialáncok (Cikk)

Magyarország legnagyobb hullámpapírgyártója egyben az ország legjelentősebb környezetvédelmi egységének tekinthető, hiszen kizárólag hulladék papír felhasználásával állít elő hullámalappapírt. A Hamburger Hungária Kft.-hez tartozó dunaújvárosi papírgyár költséghatékony működésének egyik letéteményese a modern raktárlogisztikai rendszer. Az anyagmozgatást végző négy híddaru energialáncainak tervezett cseréje az újrahasznosítás egész folyamatába bepillantást enged.

Találja meg az eredetit!

Találja meg az eredetit! (Cikk)

A mezőgazdasági és erdészeti, az építőipari és anyagmozgatási gépek specialistájaként a Rexroth az Önök igényeinek megfelelően testreszabott hajtás- és vezérléstechnikai megoldásokat fejleszt a mobilalkalmazások területén.

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet!

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A rekord mostantól 2 300 kg

A rekord mostantól 2 300 kg (Cikk)

A kistestvérek már kikövezték az utat a nagypályások előtt: az 1 350 és 1 700 kg-os súlyokhoz már eddig is léteztek rugalmas felhasználhatóságú robotok, melyek képesek voltak az oszlopos forgódaruk vagy híddaruk helyettesítésére. Az új M-2000iA szuper nehézsúlyú robotegység viszont 2 300 kg-ra emelte a széria maximális teherbírását.

Lebegtetett szállítás és megfogás

Lebegtetett szállítás és megfogás (Cikk)

A Festo a 2016. évi Hannoveri Vásáron bemutatja a szupravezető-technológia három új, izgalmas ipari alkalmazási koncepcióját. A kiállításra kerülő szupravezetők lehetővé teszik a hordozólemezek érintésmentes vízszintes szállítását, vízfelszínen keresztüli továbbítását, valamint azt, hogy a fogószerkezetet lebegésben alkalmazzák, és egy tárgyat zárt, folyadékkal töltött csőben mozgassanak. A szupravezetők egyedülálló tulajdonságai ebben az esetben azért kiemelkedőek, mert lebegő helyzetben energiatakarékos, hatékony mozgatást tesznek lehetővé – még falakon túl, illetve egy közegen keresztül is.

Egy okos megoldás szállítópályák hajtására

Egy okos megoldás szállítópályák hajtására (Cikk)

Mai világunkban, amelyben, úgy tűnik, minden egyre komplexebb lesz, épp azok az innovációk a leghatásosabbak, amelyek következetesen ültetik át a gyakorlatba az egyszerűség elvét, így teremtve valódi többletértéket. Az egyszerűség lehet tehát az aduász.

Mechatronikus megfogástechnika és anyagmozgatás

Mechatronikus megfogástechnika és anyagmozgatás (Cikk)

Kétségtelen, hogy SCHUNK ötujjas robotkeze egyelőre nem sok hasonlóságot mutat a híres lovag, Götz von Berlichingen legendás vaskezével, az azonban tagadhatatlan, hogy a high-tech megfogóval történő első kézfogás nyugtalanító érzéseket kelt az emberben. A gyengéd érintés azonban gyorsan eloszlat minden szkepticizmust, és utat enged a modern mechatronika által keltett lehetőségek csodálatának.

Lehengerlő megoldások

Lehengerlő megoldások (Cikk)

Kivételes megbízhatóság, rendkívüli sokoldalúság és kifinomultság minden egyes részletében – ez emeli ki a SICK GR18-as termékcsalád hengeres optoelektronikus érzékelőit a többi hasonló készülék közül.

FAST technológia robotizáláshoz

FAST technológia robotizáláshoz (Cikk)

A Lenze egyik fő kompetenciáját a moduláris, szabványosított és újrafelhasználható gépipari szoftverek területe jelenti. A cég automatizálási szakemberei a FAST alkalmazási szoftver eszköztárt most teljes robotmodulokkal egészítették ki. A modulok által a robotok rendkívül könnyen integrálhatók az automatizálási rendszerbe, és a berendezés működésének ellenőrzése is megoldott.

Számra szám, sárgára zöld

Számra szám, sárgára zöld (Cikk)

Közel félév telt már el, hogy a FANUC bemutatta a világ legnagyobb teherbírású kollaboratív robotját. Azóta több felhasználó is elkezdett már kísérletezni az új technológiában rejlő lehetőségekkel, újabb és újabb applikációkba integrálva a CR-35iA robotot, legyen szó gyárak összeszerelő részlegeiről, gépbetöltésről, vagy éppen palettázásról.

Lebegtetett mozgatás a SupraChangerrel

Lebegtetett mozgatás a SupraChangerrel (Cikk)

A szupravezetők teljesen új, korábban elképzelhetetlen alkalmazási lehetőségeket nyitnak meg az automatizálási technológiában. Segítségükkel a tárgyak érintés nélkül, súrlódásmentesen mozgathatók, és ezzel kiváló lehetőségeket rejtenek magukban a folyamatautomatizálás terén: Por- és kopásmentes működésük ideális a munkadarabok nagy tisztaságú környezetekben való biztonságos szállításához, a gépek egyszerűen tisztíthatók, és a tárgyak falak mögül is mozgathatók.

Ne veszítsük el láncainkat!

Ne veszítsük el láncainkat! (Cikk)

Géptervezésnél elsődleges szempont a megfelelő hajtás és anyagmozgató rendszer kiválasztása. Manapság rengeteg erőátviteli típus létezik, melyek közül az egyik legköltséghatékonyabb megoldást a lánchajtások biztosítják.

Szélesebb alkalmazási lehetőségek 22,5 fok sugarú lineáris motorokkal

Szélesebb alkalmazási lehetőségek 22,5 fok sugarú lineáris motorokkal (Cikk)

Az új motormodulokkal még rugalmasabbá tehető az XTS (eXtended Transport System) lineáris szállítórendszer. Az egyenes és a 180°-ban hajlított motormodulok most új, 22,5° hajlítási szögű változattal egészülnek ki.

Az „EVO” széria (Cikk)

A Linde LPG, Diesel és CNG üzemű targoncái eddig is élen jártak a gazdaságos és környezetbarát üzemeltetés, a komfortos és biztonságos kezelői környezet terén. Az idei év kezdetétől életbe lépő szigorúbb károsanyagkibocsátási normák miatt, valamint azért, hogy a 2011-ben útjára indított 2-5 t teherbírású elektromos targoncasorozattal bevezetett újításokat a belső égésű targoncák üzemeltetői is élvezhessék, a Linde számos módosítást vezetett be az EVO széria 392, 393, 394, és 396 típusú targoncáinál.

Az új Toyota Traigo 80 (Cikk)

A Toyota Material Handling Europe (TMHE) idén február végén a németországi Stuttgartban rendezett LogiMAT szakkiállításon mutatta be először 80 voltos Toyota Traigo elektromos villástargoncáját. A típus megjelenése a piacon nagy sikerrel kecsegtet, hiszen elődjéhez képest számos újítással büszkélkedik.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek