"célgépek" címke cikkei:

A hazai gépipar aknái – gépipari problémakutatás, 2019. november–december

A hazai gépipar aknái – gépipari problémakutatás, 2019. november–december (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Elképesztőek vagytok!

Elképesztőek vagytok! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Kívántasd magad! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Az ACCRETECH méréstechnikai vállalat átvette a Balancer gyártósort (Cikk)

Az ACCRETECH (Europe) GmbH, a Tokyo Seimitsu Co. München nemzetközi termékmárkája átvette a Schmitt Industries Inc. Balancer (SBS®) gyártósorát. A vásárlást a Tosei Engineering Group 100%-os leányvállalata indította el. Az SBS® székhelye az egyesült államokbeli Portland városban található, és saját telephelyekkel rendelkező forgalmazó hálózata van Németországban és Nagy-Britanniában. A Tokyo Seimitsu nemzetközi viszonylatban ACCRETECH márkanévvel ismert.

Talán sosem gondoltál rá, de barátkozz csak a kifejezéssel: minden ilyen esetben lopsz!

Talán sosem gondoltál rá, de barátkozz csak a kifejezéssel: minden ilyen esetben lopsz! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Milyen lesz a holnap gyártóberendezése?

Milyen lesz a holnap gyártóberendezése? (Cikk)

Több ezer ember értesült róla és több százan el is mentek rá: túlzás nélkül állítható, hogy a FANUC 2019. október 8–10. között rendezett Robotikai Workshop és Nyílt Nap rendezvénye az egész magyar iparra hatással volt. A rendezvény a diákoktól az első robot megvásárlását tervezgető cégeken át a profi rendszerintegrátorokig szinte mindenkinek tudott újat adni a gyártásautomatizálás terén.

Ha fordítva ülsz a lovon, az ág sem csaphat pofán. Avagy hogyan lehetsz etikus beszállító (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Építs pöpecül működő gépeket, és formáld az ipart!

Építs pöpecül működő gépeket, és formáld az ipart! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Élvezed, amit csinálsz?

Élvezed, amit csinálsz? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Jó bornak is kell a cégér

Jó bornak is kell a cégér (Cikk)

Az 1990-ben alapított Kvalix Kft. a kezdetektől az ipari automatizálás területén működik. 1993-tól képviseleti feladatokat is ellát, a teljes érzékeléstechnikai termékskála kialakult az évezred végére, amivel a cég minden geometriai típusú érzékelési feladatra (pozíció-, közelítés-, forma-, méret-, elmozdulásérzékelés) megoldást tud adni egészen a komplex 3D képfeldolgozási alkalmazásokig. A vezérléstechnika 2001-ben csatlakozott a Kvalix Kft. által képviselt technológiákhoz, 2010-ben pedig az egyedi gépgyártással vált teljessé a portfólió. Az új székház révén a vállalat gyártási üzletágának kapacitása egy szintre került a hazai célgépgyártók krémjével.

Merj nagyot álmodni! – 2. rész

Merj nagyot álmodni! – 2. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Merj nagyot álmodni! – 1. rész

Merj nagyot álmodni! – 1. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Sok a selejt az asztalon? Ideje lépned!

Sok a selejt az asztalon? Ideje lépned! (Cikk)

A géped feladata az, hogy szakaszosan mozgasson, továbbítson, majd esetleg irányt váltson? Eleinte csak pár cseppet adagolt mellé, de éppen azért javíttattad a napokban, mert a puding fele mellémegy? Netán egy komplett pohárnyit csúszik? Már megint?

Megspórolok neked egy telefont. Ja, nem! Egy villanymotort

Megspórolok neked egy telefont. Ja, nem! Egy villanymotort (Cikk)

Nézzük meg együtt, hogyan helyezd üzembe jól az iparban leggyakrabban előforduló háromfázisú aszinkronmotorodat. Most akkor is meghívlak az olvasásra, ha ezt nagyon érzed. Banánhéj, amin elcsúszhatsz.

Mit hozol ki belőle?

Mit hozol ki belőle? (Cikk)

Ha a kezedbe adnánk egy mikrovállalkozást, és azt mondanánk, hogy 15 év múlva ránézünk, vajon mit találnánk? Lennének jó ötleteid, eszközeid, amelyekkel felfejlesztheted? Egyáltalán megérné a 15 évet? Sipos Sándort, a Chemplex Kft. ügyvezető igazgatóját szorítottuk sarokba néhány pimasz kérdéssel.

Ha nagyban játszol

Ha nagyban játszol (Cikk)

Sok iparág használ nagy méretű, extrém teherbírásnak kitett hajtóművet. Ezek beszerzése nagyon nehéz, kevés a megbízható minőséget gyártó forrás, a szállítási határidő sok esetben több hónap. A Motovario 2-3 éve piacra vitt fejlesztése mára beérett, a termék mindenhol jól szerepelt, összefoglalunk pár tapasztalatot:

Online áruházat indít Magyarországon az Aventics

Online áruházat indít Magyarországon az Aventics (Cikk)

A pneumatikai specialista Aventics egy innovatív szerviz- és termékportált kínál ügyfeleinek Magyarországon. a www.pneumatics-shop.com oldal gyors és egyszerű információt nyújt a komponensekkel és megoldásokkal kapcsolatban, mind a mérnökök, mind a vásárlás igényeihez igazodva.

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek!

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek! (Cikk)

Eddig főleg hajtóművekről írtam, most kicsit lazábbra vettem a hangom, és eljátszottam azzal a gondolattal, hogyan tudnám most azt elősegíteni, hogy még jobb 2018-as évet tervezzen. Cikkemben megkísérlem kitalálni az Ön dilemmáját, kedves termelő vagy gépépítő kolléga, és segítek abban, hogy 2018-ban ne a problémáival küzdjön, hanem legyen Önnek is jól működő gépe (terve?). A terv az, hogy a termelés gyerekjáték, a gépépítés pedig élmény és kihívás legyen! Mi mást hívhattam volna ehhez segítségül, mint a jó öreg horoszkópot? Játsszon velem!

Gyorsaságra és intelligenciára építve

Gyorsaságra és intelligenciára építve (Cikk)

„Kevés iparágat érintenek olyan érzékenyen a fogyasztói trendekben bekövetkezett változások, mint az élelmiszeripart” – hangzott el a houstoni Automation Fair keretein belül szervezett Gép- és felszerelésgyártók Ipari Fórumán. Ezek a hatások az élelmiszergyártó cégektől egészen a csomagológépgyártó vállalkozásokig érezhetők.

Magyarországon minden gép működjön!

Magyarországon minden gép működjön! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom!

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal?

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal? (Cikk)

Kevés olyan ígérettel találkozunk, hogy 24 órán belül csúcsminőségű, épp a gépünkbe illő ipari fogaskerekes hajtóművet kapunk. Teszteltük a hajtomu24.hu oldalt, és megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy a speciális, ipari fogaskerekű hajtóművet 24 óra alatt a gépünkbe szerelhessük. És azt is, hogy nem kell várni, ha sürgős a dolog.

Nem kell mindig PLC! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Régi villanymotor – új frekvenciaváltóval. Érdemes megpróbálni, vagy a régi villanymotor kuka?

Régi villanymotor – új frekvenciaváltóval. Érdemes megpróbálni, vagy a régi villanymotor kuka? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Robotokkal az ipari fenntarthatóságért

Robotokkal az ipari fenntarthatóságért (Cikk)

Amikor azt halljuk robot, az átlagembernek több dolog is eszébe juthat. A sci-fi filmekben legtöbbször az emberiség öntudatra ébredt ellenségeként ábrázolják, jobb esetben kedves animációs figura. Azonban mi a helyzet a valósággal?

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Új névvel is folyamatos a növekedés (Cikk)

Új fejlesztési részleg beindításával és sorozatos termékáthelyezésekkel az egri Aventics Hungary Kft. folyamatosan növeli szerepét a cégcsoport európai gyáregységei között. A dinamikus fejlődés alapján jól látható, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a hazai gépgyártók termékeire csaknem minden érintett ipari szegmensben.

A kúpkerekesen nem fog ki semmi!

A kúpkerekesen nem fog ki semmi! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Ipar 4.0 magyar nyelven

Ipar 4.0 magyar nyelven (Cikk)

Számos magyarországi célgépgyártó rendelkezik kiváló autóipari referenciákkal. A mechatronikától távolabb eső területeket azonban már kevesebb gépgyártó sorolhatja kompetenciái közé. Azt pedig még kevesebb gépgyártó mondhatja el magáról, hogy mindezek mellett komoly űripari, nukleáris ipari és kutatás-fejlesztési referenciákkal rendelkezik. A szerteágazó kompetenciákról és az Ipar 4.0 bemutatásában felvállalt úttörő tevékenységről Tóth József, a Hepenix Kft. üzletfejlesztési igazgatója beszélt a TechMonitornak.

Új kezekben a kollaboratív robotok

Új kezekben a kollaboratív robotok (Cikk)

2016. szeptember 1-től a Vesz-Mont 2000 Kft. az Universal Robots kollaboratív robotcsaládjának hivatalos magyarországi forgalmazója.

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet!

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hol van igazán elemében a csigahajtómű?

Hol van igazán elemében a csigahajtómű? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hogyan válassza ki az Ön alkalmazásának megfelelő méretű szervohajtást?

Hogyan válassza ki az Ön alkalmazásának megfelelő méretű szervohajtást? (Cikk)

Egyre gyakrabban találkozhatunk szervohajtásokkal a magyar célgéptervezők keze alól kikerülő munkákban is. Szerencsére a hazai célgépgyártók között is növekszik egy modern szemléletű gépépítői réteg, akik lépést tartanak a technikai fejlődéssel, és egyre bátrabban keresik, alkalmazzák a legkorszerűbb technológiákat. Szervóval a gépek precízebben dolgoznak, finomabban hangolhatóak, áruk pedig elérhető bárki számára, mert sokszor a komplett hajtás nem kerül többe, mint egy okostelefon. Gyakorlatilag az összetett mechanikai áttételek szervóval való kiváltásával gépünk néhány perc paraméterezés után akár teljesen újfajta mozgásfunkciókra/sebességkorrekcióra is képes lehet.

Hogyan törjünk össze egy csigahajtóművet a lehető legrövidebb idő alatt?

Hogyan törjünk össze egy csigahajtóművet a lehető legrövidebb idő alatt? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mire nem jó a csigahajtómű?

Mire nem jó a csigahajtómű? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mi a trükkje a megfelelő hajtóműtípus kiválasztásának?

Mi a trükkje a megfelelő hajtóműtípus kiválasztásának? (Cikk)

A fenti kérdés új gép építése esetén még a tapasztalt gépépítőknek is fejtörést okozhat. Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Élet a robotizált világban

Élet a robotizált világban (Cikk)

Teljesen robotizált világban, digitális identitásuk virtuális környezetében élnek majd az emberek három évtized múlva a Kaspersky Lab kiberbiztonsági vállalat prognózisa szerint, amelyet a személyi számítógép három évtizedes múltja apropóján készítettek az informatika harminc éves jövőjéről.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek