"hajtásrendszer" címke cikkei:

Erős hármas

Erős hármas (Cikk)

Bővítette meghajtásokból álló termékválasztékát a HIWIN. A négyzetes keresztmetszetű lineáris modulok az új HT sorozat lineáris asztalaival egészültek ki, amelyek integrált kettős szánvezetékei nagy nyomatékokat képesek elnyelni, így a szerkezet különösen merev felépítésű.

Percenként 100 ütem

Percenként 100 ütem (Cikk)

Az automatizálási specialista WEISS HP70-es manipulátora villámgyors – és tökéletesen alkalmas hálózatba kapcsolt gyártásra. Mindezt a Rexroth Open Core technológiája teszi lehetővé.

A frekvenciaváltók mobil paraméterezése, az Eaton új drivesConnect alkalmazásával

A frekvenciaváltók mobil paraméterezése, az Eaton új drivesConnect alkalmazásával (Cikk)

Az EatonPowerXL frekvenciaváltó portfóliójának vezérlése mostantól mobiltelefonnal ismegoldható: Az Eaton új drivesConnect alkalmazás bármelyik okostelefont vagy táblagépet képes ember-gép interfésszé alakítani, ezáltal még könnyebbé teszi a gépgyártók és az üzemeltetők számára a DE1, DC1 és DA1 frekvenciaváltók valamint az új DB1 (cold plate unit) sorozat paraméterezését, vezérlését és felügyeletét.

Ha nagyban játszol

Ha nagyban játszol (Cikk)

Sok iparág használ nagy méretű, extrém teherbírásnak kitett hajtóművet. Ezek beszerzése nagyon nehéz, kevés a megbízható minőséget gyártó forrás, a szállítási határidő sok esetben több hónap. A Motovario 2-3 éve piacra vitt fejlesztése mára beérett, a termék mindenhol jól szerepelt, összefoglalunk pár tapasztalatot:

Te mire teszed a tétet?

Te mire teszed a tétet? (Cikk)

Láttad a filmet, amelyben az egykori legendás bokszoló élete kisiklik, mert az embert kiszorítják a ringből a gigantikus acélrobotok? A Vasököl hősének leáldozott: a gépek elviszik a show-t. Úgy dönt, hogy nem adja fel. Ha emberként nem kell, szerez egy robotot, és azzal tér vissza a küzdőtérre. A roncstemetőben talál Atomra, a robotring egykori sztárjára, és elhatározza, hogy életet lehel a rozsdás vasba, és a saját mozdulataira programozza majd. Csak sejtése van a modern technológiai elvárásokról, de a lényeg – mint mindig – itt is a részletekben és a szaktudásban rejlik: páratlan csapatot dob mellé az élet. A fordulatok ott kezdődnek, amikor Atom életre kel. Javaslom, hogy nézd meg a filmet, de előtte még olvasd el a mostani sztorimat.

Új mérce a direkt hajtásokban

Új mérce a direkt hajtásokban (Cikk)

Az áttétel nélküli meghajtásokat – más néven direkt hajtásokat – a felvonótechnikában használják kis forgási frekvencia melletti nagy forgatónyomatékuk, valamint sima és csendes működésük miatt. Az alkalmazás a felhasznált jeladók felé is speciális követelményeket – rövid vezérlési ciklusok nagy felbontással és megbízhatósággal – támaszt. Pontosan ezek azok a feltételek, amik miatt az optikai Sendix 5873 egyfordulatú jeladók Motor-Line verziója ideális megoldássá vált a direkt hajtásokhoz.

Univerzális DG1 frekvenciaváltó a biztonság növelése érdekében

Univerzális DG1 frekvenciaváltó a biztonság növelése érdekében (Cikk)

Az Eaton új terméke az univerzális DG1 frekvenciaváltó: Az összes komponenst az Eaton gyártja, a sorkapocstól a kezelőpanelig, ezáltal biztosított az összes hajtáskomponens összehangolt működése. Ez a moduláris rendszer 30 kW-tól 630 kW-ig terjedő teljesítménytartományban alkalmazható, és a rugalmasságának köszönhetően az ügyfelek egyedi igényeire szabható. Így jelentősen csökkenthetők a tervezési, beszerzési, bekötési, telepítési és tesztelési költségek. Az ügyfelek számára ez rövidebb szállítási határidőt és alacsonyabb árat jelent. Ugyanakkor egy előre tesztelt, megbízható, univerzális rendszert kapnak.

Frekvenciaszabályozás szűk helyen is

Frekvenciaszabályozás szűk helyen is (Cikk)

Az Eaton tovább bővíti PowerXL termékcsaládját: A PowerXL DB1 frekvenciaváltóval az Eaton egy erőteljes készüléket hoz piacra a legkisebb méretű IEC-kompatibilis kategóriában. Kis mérete ellenére a DB1 rendelkezik mindazon funkciókkal, mint a már ismert DC1 sorozat továbbfejlesztett változatai. Az Eaton ideális megoldást kínál azon OEM-ek számára, akik olyan meglévő rendszereket szeretnének frekvenciaváltós hajtással ellátni, amelyekben például nincs sem légkeringetés, sem elég hely szellőzőrendszer számára.

Így vágd haza a géped – megszokásból!

Így vágd haza a géped – megszokásból! (Cikk)

Na jó, előbb egy örömhír: hallottad, hogy úton van hazafelé Zoltán, az első GPS-jeladóval ellátott fekete gólya? Ha nem, örülök, hogy én jelenthetem be számodra a tavasz érkezését. Amikor ezt olvasod, már egész közel lesz otthona, a Gemenci-erdő felé. A bevált útvonalon közeledik, így az útvonalkeresésre nem kell figyelnie, csak a felmerülő veszélyekre. Nagy rutinja van, és elképesztő túlélőösztöne. Felénk sok a gólyafészek, ezért is rajongok értük.

A nagy ipari stresszoldás 2018

A nagy ipari stresszoldás 2018 (Cikk)

Zárt körű stresszoldó program az ipar kivételes szereplőinek Kiss László hajtástechnikai szakértővel és a Chemplex mérnökeivel.

Lenyűgöző helykihasználás

Lenyűgöző helykihasználás (Cikk)

A Festo ELGC orsós- és fogasszíjas tengelyek, valamint az EGSC mini szánok hatékonyan használják ki a teret, ami kiemelkedő fontosságú a szerelési, tesztelési és vizsgálati rendszerekben, a kis méretű munkadarabok mozgatásánál, az elektronikai iparban, valamint a szerelőpados alkalmazásokban. Kompakt méretüknek köszönhetően ideális elemei a handlingrendszereknek az egyszerű Pick&Place megoldásoktól a háromdimenziós manipulátorokig.

Motorok élelmiszeripari alkalmazásra

Motorok élelmiszeripari alkalmazásra (Cikk)

Az ABB az élelmiszerbiztonsági szabványoknak megfelelő, rozsdamentes acél burkolatú NEMA motorcsaládot ajánlja ügyfelei számára, amelynek segítségével zord körülmények közt is biztosítható a berendezések hatékony mosása, tisztítása.

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek!

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek! (Cikk)

Eddig főleg hajtóművekről írtam, most kicsit lazábbra vettem a hangom, és eljátszottam azzal a gondolattal, hogyan tudnám most azt elősegíteni, hogy még jobb 2018-as évet tervezzen. Cikkemben megkísérlem kitalálni az Ön dilemmáját, kedves termelő vagy gépépítő kolléga, és segítek abban, hogy 2018-ban ne a problémáival küzdjön, hanem legyen Önnek is jól működő gépe (terve?). A terv az, hogy a termelés gyerekjáték, a gépépítés pedig élmény és kihívás legyen! Mi mást hívhattam volna ehhez segítségül, mint a jó öreg horoszkópot? Játsszon velem!

Magyarországon minden gép működjön!

Magyarországon minden gép működjön! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom!

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal?

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal? (Cikk)

Kevés olyan ígérettel találkozunk, hogy 24 órán belül csúcsminőségű, épp a gépünkbe illő ipari fogaskerekes hajtóművet kapunk. Teszteltük a hajtomu24.hu oldalt, és megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy a speciális, ipari fogaskerekű hajtóművet 24 óra alatt a gépünkbe szerelhessük. És azt is, hogy nem kell várni, ha sürgős a dolog.

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Növeli a gépek teljesítményét az új szervomotor

Növeli a gépek teljesítményét az új szervomotor (Cikk)

A sebesség pénz, különösen azoknál a gyártóknál, akik olyan folyamatokat működtetnek, mint az átcsévelés, a nyomtatás vagy a tekercselés. A Rockwell Automation új Allen Bradley Kinetix VPC szervomotorjaival a gyártók nagyobb sebességgel és nyomatékkal tudják üzemeltetni a gépeket, jelentősen növelve a gép termelékenységét.

V20 Smart Access

V20 Smart Access (Cikk)

A Sinamics V20 frekvenciaváltó egy széles körben elterjedt, általános alkalmazásokra fejlesztett frekvenciaváltó, mely elérhető 0,12 kW–30 kW teljesítménytartományban. Kompakt mérete és egyszerű kezelői felülete tette népszerűvé, amely most újabb kiegészítővel bővült.

Nem kell mindig PLC! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Motovario Összeszerelő Központ nyílt Jászberényben

Motovario Összeszerelő Központ nyílt Jászberényben (Cikk)

Február 10-én hajtómű-összeszerelési bemutatóval egybekötött fogadás során mutatta be a Chemplex Kft. az új fejlesztését; a szerelőgépet, amellyel mostantól a csúcskategóriás Motovario hajtóművek hazai összeszerelését végzi.

Régi villanymotor – új frekvenciaváltóval. Érdemes megpróbálni, vagy a régi villanymotor kuka?

Régi villanymotor – új frekvenciaváltóval. Érdemes megpróbálni, vagy a régi villanymotor kuka? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A kúpkerekesen nem fog ki semmi!

A kúpkerekesen nem fog ki semmi! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet!

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hol van igazán elemében a csigahajtómű?

Hol van igazán elemében a csigahajtómű? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hogyan törjünk össze egy csigahajtóművet a lehető legrövidebb idő alatt?

Hogyan törjünk össze egy csigahajtóművet a lehető legrövidebb idő alatt? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mire nem jó a csigahajtómű?

Mire nem jó a csigahajtómű? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mi a trükkje a megfelelő hajtóműtípus kiválasztásának?

Mi a trükkje a megfelelő hajtóműtípus kiválasztásának? (Cikk)

A fenti kérdés új gép építése esetén még a tapasztalt gépépítőknek is fejtörést okozhat. Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Modern motortechnológiák kezelése frekvenciaváltókkal

Modern motortechnológiák kezelése frekvenciaváltókkal (Cikk)

A fosszilis energiahordozók kimerülése, az éghajlatváltozás és a légszennyezés – ez csak pár érv az energiafelhasználás radikális csökkentése mellett. Az Európai Unió által 2020-ra kitűzött ambiciózus energiamegtakarítási és szén-dioxid-csökkentési cél eléréséhez nagy erőfeszítésre lesz szükség.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek