A Mobile Industrial Robots (MiR) 2021-ben nagyon jó pénzügyi évet zárt a kelet- európai és a globális piacon egyaránt. Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) globális piacvezetője ennek apropójából 15 vállalatot tüntetett ki a világ minden tájáról a Kiváló Partner és Kiváló Partner+ címekkel. Régiónkban három társaság érdemelte ki az elismerést, a lengyel ASTOR, a cseh Amtech és a román ALFA TEST SRL. A MiR mindezzel a közép-és kelet- európai régióban tevékenykedő partnerek, köztük a magyar kollégák munkáját is elismerte és kifejezte a pénzügyi eredményekkel kapcsolatos elégedettségét.
A technológia nem ismer határokat. Ez a megállapítás nem csak átvitt értelemben igaz: az automatizálás térhódítása előtt már a fizikai határok is leomlottak. A Közép-európai Automatizálási Holding (CEAH) életre hívásával a magyar ügyfelek számára is elérhető lett a nemzetközi automatizálási szakértelem és a tagcégek egyesített tudása.
Az AMR-ek globális piacvezetője által kiadott új szoftver technológiai alapot teremt a gyorsabban végrehajtott küldetéseknek, az egyéb rendszerekkel való szorosabb integrációnak, illetve a fejlettebb kiberbiztonságnak.
A csökkenő termelékenység, a lassú ellátási láncok, és az új munkavállalók alkalmazásáért, valamint megtartásáért folytatott küzdelem mind szerepet játszik az autonóm mobil robotok (AMR-ek) gyors piaci bevezetésében.
A gyártás egyes részfolyamatainak átvilágításával olyan kevésbé hatékony területeket lehet felezni, amelyek automatizálása meghatározó a versenyképesség megőrzésében. Ez történt a dán TN Værktøjsslibning ApS-nál is.
A moduláris, kis darabszámú, egyedi igényekre szabott gyártás elterjedésével az automatizációs technológiák iránti igény is változott: egyszerűbben programozható, a különböző részfolyamatokra könnyen adaptálható megoldásokat szeretnének a vállalatok – ezt szolgálják ki a grafikus interfészek, és a mind jobban elterjedő modellalapú megközelítések a robotprogramozásban.
A Tárgyak Internete (IoT) és az Ipar 4.0 korában egyre fontosabb szerepet játszik az intralogisztika. Az áruk és anyagok pontos mozgatása a hatékony termelés kulcstényezőjévé válik. Az Evocortex mobil szállítórendszerei nem hagyományos eszközökkel látják el ezt a feladatot. Kreatív műszaki koncepciójuk megvalósítása szempontjából is meghatározó a használt FAULHABER motorok teljesítménysűrűsége.
A Mobile Industrial Robots (MiR), az autonóm mobil robotok (AMR-ek) globális piacvezetője örömmel fogadta a Nemzetköz Robotikai Szövetség (IFR) nemrégiben közzétett „World Robotics 2021 – Service Robots” c., szolgáltató robotokra fókuszáló jelentését (*).
Az új megoldások egyesítik a MiR autonóm mobil robotok (AMR) terén szerzett tájékozódási és szoftveres szakértelmét a Logitrans több évtizedes anyagmozgatási tapasztalataival, hogy új szintre emeljék a raklapok szállításának folyamatát.
A raklapozással foglalkozó CSi autonóm mobil robot-megoldást (AMR-t) telepít a MiR új robotja, a piac első IP52 besorolással rendelkező AMR-je, azaz a MiR1350 segítségével, és bemutatja, milyen előnyökkel képes szolgálni a teljesen automatizált raklapozás az FMCG piacok számára.
A Tárgyak Internete lehetővé teszi az individualizált termékek automatikus előállítását – akár egyetlen darabos gyártásban is. Teljesen új értelmet nyer az alkatrész az összeszerelési folyamaton keresztüli útja. Az Adaptive Machine Platform Prolynk alkalmazásban a gyártógépek és összeszerelő állomások teljes rugalmassággal kombinálhatók és konfigurálhatók. Az alkatrészek egyenként, úgymond mini-taxival mozognak állomásról állomásra. A kis AGV-khez a FAULHABER szállítja a hajtástechnikát.
Hat, a MiR Fleet szoftver által hatékonyan működtetett MiR200-as robot szállít nyersanyagokat és végtermékeket a globális autóipari beszállító magyarországi gyárában
Søren E. Nielsen, az autonóm mobil robotokat (AMR-ek) gyártó és piacvezető Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke sajtótájékoztatón ismertette az AMR piacra hatással levő legfontosabb trendeket. A robotok az alaptermelésbe való fokozottabb bevezetése nagyobb flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokhoz, egyszerűbb karbantartáshoz, más robot- és IT-rendszerekkel való kifinomultabb együttműködéshez, magasabb szintű teljesítményhez és hosszabb üzemidőhöz vezet.
A COVID-19 világjárvány következtében minden területen kihívások jelentkeztek, ez alól az ipari gyártás sem kivétel. E kihívások közül néhányat, például a szociális távolságtartás szükségességét, vagy a gyárakban előforduló állásidőt, autonóm mobil robotok segítségével orvosolni lehet.
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) globális piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) a mai napon piacra dobta eddigi legnagyobb teljesítményű robotjait, melyek raklapok és egyéb nehéz tárgyak szállítására alkalmasak gyárakban, raktárakban és logisztikai központokban. A MiR600-at, amely akár 600 kg-os súlyokat is elbír, illetve a MiR1350-et, melynek teherbírása 1350 kg, úgy tervezték, hogy még kihívásokkal teli környezetben is biztonságosan és hatékonyan végezzék el az anyagmozgatási műveleteket.
A DeWalt Industrial Tools perugiai üzemében (Olaszország) a márka két legnagyobb családjának termékeit gyártják: elektromos favágó szerszámokat és bontókalapácsokat. Ez utóbbi sorozat esetében a vállalat úgy döntött, hogy két MiR200 autonóm mobil robotot (AMR-t) telepít, hogy gyártósorukat valódi összeszerelő-részleggé alakítsák, amelyeket mobil munkaállomással is kiegészítettek.
A MiR Hook 250 modul egy, a MiR leggyorsabb és legkompaktabb robotja - a rendkívül dinamikus környezetben és emberek mellett is könnyedén és hatékonyan közlekedő MiR250 - számára kifejlesztett fedélzeti modul. Az új és szabadalmaztatott kocsi-vontató robotmegoldás a 2016-ban bemutatott MiRHook továbbfejlesztett változata, amely az új robot robosztusságával és pontosságával együttvéve kiváló példával szolgál a dán mobil robotgyártónál azóta végbemenő gyors ütemű termékfejlesztésre.
A Mobile Industrial Robots, az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője bejelentette, hogy globális stratégiai együttműködésre lépett a világ egyik legnagyobb vállalatával, a Koch Industries-szal.
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) optimista a jövővel kapcsolatban, mivel derűsek a kilátások a belső logisztika automatizálásának terén. Jesper Sonne Thimsennel, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-európai régiójának értékesítési igazgatójával beszélgettünk a járvány automatizálásra mért hatásairól, illetve a jelenlegi robotikai trendekről.
Ahogyan egyre nagyobb hangsúly kerül a globális gyártásra, a folyamatoknak fel kell venniük a versenyt a párhuzamosan növekvő követelményekkel. Mindez azonban azt eredményezheti, hogy még nagyobb nyomás éri az alkalmazottakat egy gyakran balesetveszélyes környezetben. Erre a helyzetre az autonóm mobil robotok (AMR-ek) nyújthatnak megoldást, melyek úgy képesek növelni a belső folyamatok minőségét, hogy közben az alkalmazottakat is megóvják az esetleges sérülésektől.
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR), arról tett bejelentést, hogy az elmúlt hónapokban különféle ágazatokban tevékenykedő és különböző méretű szervezetek helyeztek üzembe MiR robotokat, beleértve a Schneider Electric üzemeit Lengyelországban, Bulgáriában, Franciaországban és Olaszországban, a Novo Nordisk gyógyszergyártó vállalat kínai részlegét, a spanyol TB Spain Injection műanyag-feldolgozót és a rögzítőelemek gyártásának területén éllovas Bossard amerikai gyárát. A végfelhasználók szerint a robotizálás legfőbb eredményének mindenekelőtt a költségek optimalizálása, a belső szállítási folyamatok hatékonyabbá tétele, valamint az alkalmazottak több területen való bevethetősége tekinthető.
Egy közel 2 milliárd forintos beruházás keretében új logisztikai raktárközpontot épített a villamossági termékek kis- és nagykereskedelmével közel 30 éve foglalkozó Daniella Kft. A 2021. január elejétől működő 12 000 m2-es csarnok a hazai villamossági piac legfejlettebb és leginnovatívabb raktára lesz, amelyben egy robotizált rendszer optimalizálja, gyorsítja és pontosítja majd a logisztikai munkafolyamatokat.
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) területén piacvezető Mobile Industrial Robots (MiR) termékét, egy MiR500 mobil robotot állított munkába a Schneider Electric Industries bukownói gyárában, Lengyelországban. A MiR500 autonóm mobil robot akár 400 kg súlyú áruval is megpakolt raklapokat szállít a gyárterület és a raktár között, melynek köszönhetően hozzájárul a belső logisztika optimalizálásához, mivel csökkenti a szállítási költségeket és növeli a munkahelyi biztonságot. A MiR kiválasztásában nagy szerepet játszott annak rugalmassága, biztonságos működése, teherbírása, valamint könnyű használhatósága.
Mire egy legyártott termék készen áll a vevőknek történő szállításra lehetséges, hogy már több kilómétert is megtett csak a saját gyártási- és raktárkörnyezetében. A nyersanyagok és alkatrészek a fogadóállomástól a szállításig hosszú folyamaton és számos lépésen mennek keresztül. Ez az anyagmozgatás még a jórészt automatizált gyártási környezetekben is nagymértékben az emberi munkaerőre támaszkodik, a villástargoncák vezetőitől a kocsikat toló, vagy húzó alkalmazottakig. Most olyan lépéseket mutatunk be egy okos gyárban, ahol az autonóm mobil robotok (AMR-ek) hasznosak lehetnek.
A jelenlegi gazdasági helyzetben a vállalatoknak nagy figyelmet kell fordítaniuk folyamataik hatékonyságára. A belső logisztika és a szállítási folyamatok automatizálása – melynek egyik leginnovatívabb megoldása az autonóm mobil robotok (AMR-ek) alkalmazása – döntő hatással lehet egy vállalat sikerére.
Öt nap a megoldások, trendek és digitális hálózatépítés jegyében A Pepperl+Fuchs 2020 Online Summit rendezvény egy ingyenes digitális platform, amely lehetővé teszi az ügyfelek és más érdekelt felek számára a gyár- és folyamatautomatizálás legújabb trendjeinek és megoldásainak megismerését - még a COVID-19 járvány ideje alatt is.
A jövő gyárának folyamatai már jó ideje formálódnak; digitális felületek kerültek alkalmazásra, ember és gép együttműködik a mindennapi munka során, a gyártási technológiák pedig folyamatosan hatékonyabbá válnak. Az egyre elterjedtebb automatizált folyamatoknak ugyanakkor innovatív koncepciókra van szükségük a belső logisztika terén. Az ipar 4.0 csak akkor tud optimálisan működni, ha a gyártási és logisztikai folyamatok hatékony összeköttetésbe kerülnek.
A belső logisztika automatizálása egy visszatérő kérdés a nagy- és kisvállalkozások számára egyaránt. Az anyagmozgatás automatizálásával a vállalatok optimalizálhatják termelékenységüket és hatékonyabban ütemezhetik szállításaikat a gyártás során előforduló torlódások csökkentése érdekében.
Az Avidbots vállalat bejelentette, hogy kiterjeszti a DHL-lel folytatott együttműködését, világszerte takarító robotokat telepítenek a DHL raktáraiba, csomópontokba és terminálokba.
Az autonóm mobil robotok piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) bemutatót tartott a közép- és kelet-európai piacon tapasztalható fejlődésről, és betekintést engedett abba is, hogy a márciusban megjelent MiR250 milyen új lehetőségeket teremtett az intralogisztika automatizálásában.
Ezekben az embert próbáló időkben, amikor a gyártóknak gazdasági kihívásokkal kell szembenézniük, különösen nehéz helyzetben vannak az autóipari vállalatok. Annak ellenére, hogy ez az ágazat alkalmazza a legátfogóbb módon az automatizációs technológiát a lean gyártás, a hatékonyság, és a versenyképesség megőrzése érdekében, bőven van még lehetőség további optimalizálásra és újításokra.
A szállító- és tárolórendszerekben szakértő Leuze electronic új szenzormegoldásokat fejlesztett ki az intralogisztikai megoldások és folyamatmenedzsment támogatására.
Az FMCG szektort, azaz a napi fogyasztási cikkek szektorát nemcsak a gyorsan forgó termékek, hanem a változékonyság és az innovatív megoldások is jellemzik. Mivel a piaci igények folyamatosan változnak, az ellátási láncnak is tartania kell a lépést. A mai gyárterületek igencsak különböznek az akárcsak húsz évvel ezelőtti kialakításoktól, hiszen autonóm mobil robotok (AMR-ek), nagysebességű szállítószalagok, kobotkarok és további automatizációs technológiák kerültek alkalmazásra, melyek a kétkezi munkánál gyorsabban és pontosabban végzik el a feladatokat.
A MiR – a mobil robotokat gyártó nemzetközi piacvezető vállalat – 2017 óta minden évben új robotot vezet be a piacra, amely teljesen új lehetőségeket teremtett a belső logisztika automatizálásában. Az együttműködő mobil robotokat gyártó dán cég ismét új mércét állított fel a belső logisztika terén egy olyan robottal, amely gyorsabb, biztonságosabb és mozgékonyabb, mint az azonos kategóriába tartozó bármely más megoldás a világpiacon. Az innovatív MiR250 robot a legújabb technológiákkal rendelkezik, továbbá akadálymentesen és hatékonyan navigál olyan környezetben, ahol sok ember közlekedik.
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) kutatást végzett autóipari, elektronikai, FMCG és logisztikai (3PL) vállalatok* között, hogy képet kapjon a belső logisztikai folyamatok automatizálásával kapcsolatos attitűdökről. A MiR többek közt rákérdezett arra, hogy mikor jöhetne el az ideje az AMR-ek belső logisztikába való integrálásának, milyennek vélik a mobil robotok iparágra mért hatását, és, hogy mik a legnagyobb akadályok, amik az automatizáció növelésének útjában állnak.
A belső logisztikai folyamatok automatizálása a kisebb és nagyobb vállalkozások számára is egy folyamatosan asztalon lévő téma. Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) át tudják venni a termékek A-ból B-be mozgatásával járó szállítási feladatokat, mivel könnyedén alkalmazkodnak a gyártási környezetek állandóan változó körülményeihez. Az együttműködő mobil robotokkal a gyártók bármit bárhova elszállíthatnak a gyárterületen vagy a raktáron belül, még akkor is, ha apró, törékeny tárgyakról, vagy éppen raklapokról, illetve nehéz súlyokról van szó.
A Pepperl+Fuchs által bemutatott R2300 érzékelőt rendkívül precíz mérési technológia és alkalmazásra szabott teljesítmény jellemzi.
Az autonóm mobil robotok (AMR) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots idén mutatta be az egy tonnás teherbírással rendelkező MiR1000 robotot és a MiR Finance lízingprogramot, valamint beindította a MiR Academy ingyenes online képzést, és sikeresen telepített robotflottákat szerte a világban, különböző iparágakon belül. Ezek mind azt mutatják, hogy a belső logisztika automatizálásának területe nagyon jó kilátásokkal rendelkezik. Mindezt a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) szolgáltató robotokkal foglalkozó 2019-es jelentésében szereplő adatok is alátámasztják.
Mindössze pár évvel bemutatkozása után az AMR (autonóm mobil robot) platform a gyártóipari logisztikai műveletek automatizálásának egyik legnépszerűbb megoldásává vált. Rugalmassággal, valamint egyszerű és érthető programozással támogatja a dinamikus logisztikai környezeteket, miközben még a költségeket is csökkenti. Az AMR-ekkel párhuzamosan létrejött egy új piac is, amely kimondottan kiegészítő megoldásokkal, tartozékokkal és alkalmazásokkal szolgál annak érdekében, hogy az egyedi logisztikai kihívások is legyőzhetőek legyenek, valamint, hogy az automatizációs befektetés még hamarabb megtérülhessen. Az egyik ilyen kiegészítő eszköz az AMR-ekre szerelhető és személyre szabott fedélzeti modul, amelynek köszönhetően a rakodó és áthelyező, anyagmozgató folyamatok teljes mértékben automatizálhatóvá válhatnak.
A Mobile Industrial Robots (MiR) hét autonóm mobil robotjából (AMR) álló flotta napi 24 órában azon dolgozik, hogy optimalizálja a nyersanyagok szállítását a gyártástól a raktárig, és mindeközben egy jobb munkakörnyezetet is teremtenek.
Henry Ford rengeteg ember életét megváltoztatta, amikor megálmodott egy olyan jövőképét, melynek középpontjában egy mindenki számára elérhető, praktikus és megfizethető autó szerepelt, és mára a Ford a világ egyik vezető autómárkájává vált. A Spanyolországban, Almussafes-Valenciában lévő üzemükben, Európa egyik leginnovatívabb gyárában, több népszerű modellt is előállítanak, többek közt a Kuga-t, a Mondeo-t és az S-Max-ot is.
Az automatizálásba és robotikába való befektetéshez fontos, hogy a vállalkozások tulajdonosai mind az üzleti folyamatokat, mind a technológiát megértsék annak érdekében, hogy hatékony összehasonlításokat végezzenek és a legjobb megközelítéseket alkalmazzák. Mindez azért szükséges, hogy azokat a megoldásokat telepíthessék, amelyek a legjobban megfelelnek egyedi igényeiknek. Kihívást jelenthet számukra a valós költségek, különösképp a jövőbeni nyereség, és a teljes költség kiszámítása. Fontos, hogy a teljes alkalmazásról átfogó képet kapjanak, és átlássák azokat a változásokat, amelyeket az automatizáció hozhat az egyes munkafolyamatokban. Az utóbbi időben már a robotok bérlésére is lehetősége van a cégeknek, amely szolgáltatás lehetővé teszi a tőkebefektetések operatív feladatokba történő átváltását.
A vállalatok mérettől és iparágtól függetlenül az automatizációhoz fordulnak, hogy javítsák hatékonyságukat, növeljék rugalmasságukat, és csökkentsék kiadásaikat. Ha belegondolunk, a belső szállítási folyamatoknak is szerepelniük kell a listán. Az intralogisztika optimalizálása mindenképpen erősítheti a vállalkozások versenyképességét. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara kutatása szerint négyből mindössze egy vállalat automatizálja belső logisztikai folyamatait és szállítási feladatait. 32% nem is tervez automatizációs fejlesztést a következő három évben.
A piacvezető vállalat legnagyobb autonóm mobil robotja (AMR) képes egy tonnát is megemelni, amely a duplája a MiR500 teherbírásának. A felhasználók mostantól mesterséges intelligenciát is adhatnak MiR AMR-jeiknek, melynek köszönhetően még tovább fejlődik a tájékozódásuk és az emberek, villástargoncák és egyéb akadályokra vonatkozó felismerő képességük, amelyekre így még hatékonyabban fognak tudni reagálni.
Ami néhány éve még lehetetlennek tűnt, mára már valósággá vált: a vállalatok a nehéz áruk szállítását az intelligens raktárakban átadják a robotoknak, az emberek pedig olyan feladatokra fókuszálhatnak, amelyek nagyobb értéket teremtenek a vállalat számára.
Egy évtizede a hazai kereskedőházak körében még mérvadónak számított az, hogy ki rendelkezik megfelelő hazai raktárbázissal. Ma már sokan csak költségnövelő tényezőnek tekintik a raktárat, hiszen a központi gigaraktáraktól az online webáruházakig minden disztribútor 24-48 óra alatt képes eljuttatni a termékeket Európa minden zugába. Természetesnek hat, hogy az Amazonra feladott rendelésünk akár 48 órán belül teljesül. Ami pedig egy modern logisztikai szakember számára természetes: ez a gyorsaság és precizitás csak robotokkal valósítható meg. Jeff Brezos, az Amazon alapítója éppen ezért üzemeltet 30 000 darabos robothadsereget a raktáraiban és vált a világ leggazdagabb emberévé.
Az autonóm mobil robotok területén piacvezető Mobile Industrial Robots bejelentette, hogy globális stratégiai együttműködésre lépett a világ egyik vezető autóipari vállalatával, a Faurecia-val, hogy autonóm mobil robotokat telepítsen gyáraikban világszerte, és ezzel a vállalat automatizációs folyamatait új szintre emelje.
Főleg a rendkívül változékony és egyre gyorsabban alakuló ipari környezetben kap nagy hangsúlyt a képzés és a továbbképzés, mert aki ma nem tartja a lépést, az másnapra könnyen lemaradhat. A Festo Didactic naprakész, megfelelő megoldásokat kínál a sikeres jövőhöz – gyakorlattal együtt.
A Mobile Industrial Robots (MiR), az autonóm mobil robotokat (AMR) gyártó vállalattól kapott információk alapján; a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IRF) 2018-as World Robotics Reportja szerint jelentős növekedésnek (162%) lehettünk tanúi a logisztikában használt robotok eladási számait tekintően.
Az SSI Schäfer Logimat tároló tornyai valódi slágertermékek. Ezek elektromos kábelezéséről a LAPP olyan energialáncokkal gondoskodik, amelyek a vevő igényei szerint bekábelezve és megfelelő végkiképzéssel, plug&play kerülnek kiszállításra és beépítésre.
Az elmúlt években már nélkülözhetetlenné vált a logisztika minden ágában a logisztikai egységek (dobozok, ládák, raklapok stb.) vonalkódos vagy RFID azonosítókkal való ellátása és az azonosítók használatával az ellátási láncban való folyamatos követésük.
Mérettől és iparágtól függetlenül egyre több vállalkozás kacsintgat az automatizáció felé annak érdekében, hogy növelje versenyképességét és a munkahelyi biztonságot. A robottechnológia eleinte a gyártási feladatokra koncentrált, és a költséghatékony, biztonságos, könnyedén telepíthető robotok területén elért fejlődésnek köszönhetően az automatizáció ezen típusa már a KKV-k számára is elérhető. Mivel ezek a beruházások gyors és jelentős megtérüléssel járnak, a cégtulajdonosok elkezdtek, vállalkozásukon belüli, egyéb pazarló folyamatok automatizálásán is gondolkozni.
Az együttműködő mobil robotok piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) népszerű robotjainak nagyobb, erősebb és gyorsabb változatával mostantól kielégítik az ipar egyik jelentős igényét, így azok ezentúl még több területen alkalmazhatók.
A szenzorspecialista Leuze electronic a szerszámgépgyártás, valamint a munkahelyi biztonság területeire kifejlesztett átfogó termékkínálatát mutatta be a novemberi Blechexpo kiállításon.
A konvejor- és tárolórendszerek területén jártas Leuze electronic intelligens szenzormegoldásokat mutat be a 2018. március 13–15. között Stuttgartban sorra kerülő LogiMAT szakkiállításon. Az intralogisztikai megoldások és a folyamatmenedzsment nemzetközi szakvásárára kilátogatók a tárolóeszközök finom pozicionálására és az optikai nyomon követésre kifejlesztett megoldásokkal is megismerkedhetnek.
Komolyan növekszik itthon is a kereslet az együttműködő robotok iránt. Nem meglepő tehát, hogy bővíti hazai hálózatát az együttműködő mobil robotok piacvezetője is, a dán Mobile Industrial Robots (MiR). Új partnere a B&O Engineering Kft., amely több évtizedes szakértelemmel a háta mögött nyújt segítséget ipari automatizálásban a hazai cégeknek. A B&O Engineering Kft. így a MiR megoldások első magyar forgalmazójának, a RONIX-AUTOMATIKA Kft.-nek nyomába lép.
Az újgenerációs mobil robotok megváltoztatják mindazt, amit a gyártók belső szállítási és logisztikai folyamatairól eddig gondoltunk. Dániában a leggyorsabban növekvő robotgyártó és az iparág éllovasa 2017-ben elérte a 10 millió eurós álomhatárt (az értékesítések 25% -a az USA-ból származik), az idei évben már 27 millió eurót céloz meg, tovább növelve a globális terjeszkedést és a munkahelyek teremtését. A mobil robotok hamarosan a hazai piacot is meghódítják, már itthon is elérhető a legkorszerűbb technológia.
TradeWorld 2016 has expanded its exhibitor base and will occupy a prominent spot in Hall 6 at the heart of LogiMAT 2016. The trade platform is a veritable information hub, with solutions for designing, managing, and digitizing your processes in purchasing, marketing, sales, payment, distribution, returns management, and after-sales.
A hőskorszakra való emlékezés és a jövő robottechnikájáról felvázolt meglátások színesítették a Flexman Robotics Kft. december 11-én rendezett Jubileumi Robotkonferenciáját, melynek a BME K épületének Díszterme adott otthont.
Az Optima consumer (fogyasztói) GmbH a Siemens és a Festo által közösen kifejlesztett összetett hordozórendszer első kísérleti ügyfele. Ez a kiemelkedően rugalmas szállítórendszer nagy pontossággal integrálható a már meglévő intralogisztikai rendszerekbe.
Szinte minden téren jelentős növekedést ért el az idei Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár, így a kiállítás történelmének legsikeresebb rendezvényén vagyunk túl. Tovább emelkedett a szakvásár nemzetközisége, és sikeresnek bizonyult a TradeWorld kereskedelmi platform integrációja is.