Repülőrajt TNC vezérlővel

A RED Aircraft egy nagyon motivált csapatba és a HEIDENHAIN TNC vezérlőkbe helyezte bizalmát

2017. november 09., csütörtök, 06:00

Címkék: forgácsolás Heidenhain Heidenhain iTNC 530 légiipar motorgyártás repülőgép repülőgépipar vezérlés vezérlő

Az ötlet Vladimir Raikhlin ügyvezető igazgatótól származott: „fejlesszünk egy modern dugattyús motort a repülőgépipar számára”. A RED Aircraft GmbH 2008-tól fejleszti szokatlan motorkoncepcióját nagy fokú elkötelezettséggel és széles körű műszaki kompetenciával. Céljuk nem kevesebb, mint hogy vonzóbbá tegyék a repülés világa számára a modern dugattyús motorokat. Ezen motorok előnyei közé tartoznak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a kisebb károsanyag-kibocsátás és a turbinahajtáshoz képest jóval kedvezőbb árfekvés. Mivel a légi közlekedésben a megbízhatóság kiemelt fontossággal bír, a cég a minőség és a pontosság tekintetében nem vállalhat kompromisszumokat. A RED Aircraft ezért következetesen HEIDENHAIN vezérlőket alkalmaz a gyártásban.

Az új, kerozin hajtóanyagú, 404 kW-os dugattyús RED A03 dízelmotor 2014 decemberében kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jóváhagyását. A vízhűtéses dugattyús motorok használata valódi innovációnak számít a repülésben. A V12-es motor része a házon belül kifejlesztett sebességváltó is, amely 1,88-as fordulatcsökkentéssel csatlakozik a propellerhez. Az A biztonsági szintnek megfelelő EECU elektronikus motorvezérlés szintén a RED Aircraft egyik újítása.

Miből indulunk ki?

A HEIDENHAIN vezérlők sokoldalú funkciói biztosítják, hogy az új motorgeneráció gyártása mindig magas szintű folyamatbiztonsággal menjen végbe. „Minden egyes motoralkatrész nagyon kényesnek és egyben igényesnek számít” – mondta Guido Scheuer termelési vezető. Különösen a súly jelent állandó kihívást. „Minden gramm, amit nem kell a levegőbe emelni, egyfajta győzelemnek mondható” – tette hozzá Norbert Kreyer fejlesztési vezető. A teljes RED A03 motor erőátvitellel együtt is alig 370 kg súlyú. A RED Aircraft minden alkatrészt topológiailag optimalizál, és még a beszállítóktól érkező alkatrészeket is átdolgozza. A megvásárolt turbófeltöltő burkolatának falvastagságai például negatív következmény nélkül csökkenthetők.

Az öntvény előgyártmányok befogása és bázispontjuk felvétele már önmagában is művészet. A HEIDENHAIN tapintóciklusok használatával azonban egyszerűen és hatékonyan elvégezhető a művelet. A tömör alumíniumöntvény motorblokkok befogása az öntöde javaslatai szerint történik. A tapintó ezután ferde síkban megméri az orientációs pontokat. Az iTNC 530 vezérlő legenerálja a kívánt térbeli szöget a megmunkálás új koordináta-rendszeréhez.

Norbert Kreyer fejlesztési vezető optimalizálja a RED Aircraft motorokat a legjobb teljesítménysúly elérése érdekében

Maximális pontosság TNC vezérlőkkel

A RED Aircraft tevékenységében óriási szerepet kap a méréstechnika, különösen a prototípusok és a kísérleti sorozat részegységeinek előállítása során. A kiváló minőség biztosítására a cég egy házon belüli klímaszabályozott mérőhelyiségben vizsgálja az alkatrészeket 3D mérőgépeken, illetve megmunkálás előtt és után magukban a szerszámgépekben. Ez lehetővé teszi az esetleges eltérések időben történő felismerését. A relatív méretek, illeszkedések és geometriai tűrések vizsgálata a megmunkálóközpontban történik a befogott munkadarabon. Az iTNC 530 számos tapintóciklussal rendelkezik, melyek a tapintás funkcióval kényelmesen előhívhatók.

Ha eltérések mutatkoznak, bizonyos felületeket újra meg kell munkálni, de ez nem okoz gondot a TNC számára. Christian Esch gépkezelő egyszerűen visszaugrik egy adott pozícióba az NC programban, például a GOTO segítségével. A TNC többszintű, közbenső mondattól történő indítást is lehetővé tesz, így a gépkezelők gyorsan és megbízhatóan találhatják meg a kívánt belépési pontot.

A TNC leegyszerűsíti a programozást

A RED Aircraft gyakran használja azt a lehetőséget, hogy komplex programokat fő- és alprogramokból állít össze. Achim Brenner programozó érdeklődik a moduláris megközelítés iránt – ő visz be minden definíciót, például szerszámot, sebességet, előtolási sebességet és ciklust a főprogramba. Saját maga kezeli a megmunkálási folyamatokat, akár alprogramokban a CAM-ről, akár a gépen programozva. Így szükség esetén helyettesítheti is őket. A RED Aircraft teljes csapata megkedvelte ezt az egyszerű és könnyen érthető kezelhetőséget. Guido Scheuer megállítása szerint a HEIDENHAIN vezérlőkkel még hosszabb idő eltelte után is jól lehet dolgozni: a TNC mindig jelzi, hogy milyen adatok felvitelére van szükség. Az egységes működési koncepció is egyértelműen előnyösnek számít, mert lehetővé teszi Scheuer számára, hogy rugalmasan használja mind a gépeit, mind az alkalmazottait.

Elkötelezett csapat: Jens Mühlens, Achim Brenner, Guido Scheuer és Christian Esch (balról jobbra)

A HEIDENHAIN vezérlők megbízhatósága közismert, és ugyanez kell hogy érvényes legyen az igényes kivitelű motorokra is. Az új RED A03 motor 5 670 kg felszálló tömegű és legfeljebb kilenc üléssel rendelkező repülőgépeket emel a magasba. A motort jelenleg egy Yak 52-es repülőgépben teszik alaposan próbára. Hatásfoka megfelelő, felszálló teljesítménye megegyezik egy gázturbinás sugárhajtóművel, és a repüléssel kapcsolatos akrobatika sem jelent számára problémát.

Következtetés

Vladimir Raikhlin ügyvezető igazgató biztos abban, hogy az új motorterv kiállja majd a piaci tesztet. Csapata nagy lelkesedéssel dolgozik a kerozin hajtóanyagú dugattyús motorok fejlesztésén és gyártásán. A RED Aircraft termékeiben és folyamataiban kiemelt fontosság esik a minőségre és a megbízhatóságra. A HEIDENHAIN vezérlők jól illenek ehhez a koncepcióhoz: univerzálisan használhatók, biztosítják, hogy minden alkatrész rendkívül pontosan illeszkedjen a konstrukcióba, miközben egyszerűen működtethetők és hatékony funkciókat tartalmaznak.

www.heidenhain.hu


RED Aircraft GmbH

A cég múltja a motorsportban gyökerezik. Az adenaui székhelyű RED Aircraft 2008 óta fejleszt és gyárt a dízelelv alapján működő új generációs vízhűtéses dugattyús repülőgépmotorokat. A gépjárműmotor-gyártás topológiailag optimalizált fejlesztéseit felhasználva a cég minimalizálni tudja a motorok tömegét és maximalizálni azok hatásfokát. Az első jóváhagyott motor, a 404 kW teljesítményű, 12 hengeres RED A03 5 670 kg felszálló tömegű és legfeljebb kilenc üléssel rendelkező repülőgépeket emel a magasba.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek