A karbantartási intervallumok meghosszabbítása

2018. július 31., kedd, 09:33

Címkék: csapágy InnoTrans karbantartás vasút vasúti jármű

Az SKF a karbantartási intervallumok meghosszabbítását állítja a középpontba a szeptemberben megrendezésre kerülő berlini InnoTrans vásáron, melynek idei témája: „Lépjen magasabb szintre, és bízzon az SKF-ben - A karbantartási intervallumok meghosszabbítása SKF technológiával.”

Az idei InnoTrans vásáron az SKF a digitalizáció fejlesztését és a karbantartási intervallumok meghosszabbítását állítja középpontba. Az SKF iparági szakértelme, technológiái és speciális szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy az SKF segítséget nyújtson a vasút-üzemeltetők számára az átgondoltabb és hatékonyabb karbantartási gyakorlatok alkalmazásához a teljes karbantartási életciklus során. 

A vasúttársaságoknak nagyon megbízható, hosszú karbantartási időközökkel üzemelő kerékcsapágyakra van szüksége. Ezt szem előtt tartva az SKF a kiállításon bemutatja a személyvonatokhoz kifejlesztett, 1,7 Mkm-re tesztelt kúpgörgős csapágyegységét, amely a kerék- és csapágykarbantartási időközök összehangolásának köszönhetően lehetővé teszi a forgóváz-karbantartások gyakoriságának csökkentését. Emellett a vasúti kerékpárokhoz alkalmazható új hengergörgős csapágyegység-változat is megtekinthető majd.


A standon kiállításra kerülnek a hajtásrendszerekhez kifejlesztett hibrid és Insocoat megoldások is. Az SKF hibrid csapágyaiban a standard acél gördülőelemeket kerámiából készült elemek helyettesítik, ezért az alacsonyabb súrlódásnak köszönhetően a hagyományos csapágyaknál alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek. Ez jelentős hatással van a csapágy élettartamára, mivel a kenőanyag élettartama megnövekszik. Az SKF speciálisan kezelt Insocoat csapágyai szabványos acélcsapágyak, amelyek szigetelő bevonattal rendelkeznek annak érdekében, hogy magasabb fokú ellenállást biztosítsanak az elektromos kóborárammal szemben. 

A karbantartás-ütemezés területén új fejezetet nyit az iparág számára az SKF Insight Rail. Ez a fedélzeti vezeték nélküli állapotfelügyeleti rendszer az állapotfüggő karbantartási gyakorlatok (CBM) támogatására szolgál. A Siemenshez hasonló vállalatok rendszereivel összekapcsolva az SKF Insight Rail elősegíti a gördülőállomány karbantartási folyamatainak és a karbantartási költségvetésnek a javítását több vasút-üzemeltető társaságnál jelenleg és a jövőben is, mivel a digitalizáció határai tovább tágulnak.

A csapágy-meghibásodások és az ellaposodott kerekek gyors és pontos észlelésére az SKF Insight Rail rendszer a vasúti kerékpár-ágytok egységre utólag felszerelhető kis méretű (~350 g), korszerű vezeték nélküli érzékelőket használ. A kiállítás látogatói a saját szemükkel győződhetnek meg arról, hogy ez a megoldás milyen gyorsan és egyszerűen felszerelhető. 


Az SKF standján bemutatásra kerülnek az SKF Baker AWA motordiagnosztikai műszerei, kenési megoldásai és a felújításra vonatkozó ajánlatai. Az SKF teljesen automatizált motordiagnosztikai műszereivel a felhasználó által programozható, ismételhető vizsgálatok végezhetők a motor szigetelésének és áramköreinek alapos felmérése érdekében. A diagnosztikai műszerek alkalmazásával a motor földzárlatrelé hibái 15%-kal, a fázismodul (VFD) csereigénye pedig közel 40%-kal kimutathatóan csökkenthető. A kiállításon az SKF ismerteti a csapágy-meghibásodások leggyakrabban előforduló módjait és azt, hogyan lehet ezeket elkerülni, valamint tájékoztatást ad arról, hogy vasúttársaságok a felújítással hogyan tarthatják ellenőrzésük alatt a költségeket, és hogyan növelhetik a csapágyteljesítményt. 

Az InnoTrans vásár (Berlin, szeptember 18-21) látogatói a 22-es pavilon 611-es standján találkozhatnak az SKF képviselőivel.

www.skf.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek