56 kenésmentes siklócsapággyal hibamentesen a világ körül

100 000 kilométer után a sofőrök és az igus összegzik az egy évnél is hosszabb ideig tartó világkörüli út tapasztalatait

2015. június 25., csütörtök, 16:56

Címkék: autóipar Hannover Messe 2015 iglidur on tour igus siklócsapágy

Az utazás véget ért, az„iglidur on tour” immár történelem. De még milyen: a narancsszínű kabrió több mint egy évig volt úton, és négy kontinensen 100 000 kilométernél is több utat tett meg. Poros sivatagokat szelt át és metropoliszokba is ellátogatott, dacolt a hideggel és a páratartalommal, és az indiai kátyúkat éppúgy eltűrte, ahogyan Norvégia jeges útjait.

A kisautó azzal a küldetéssel indult útnak, hogy bizonyítsa a motion plastics műanyagok szakértőjeként ismert igus kenés- és karbantartásmentes siklócsapágyainak terhelhetőségét. A kölni cég most összegzi az egy éves út tapasztalatait. Az iglidur on tour túrán részt vevő járművet 56 csapágyazási helyen szerelték fel az igus által gyártott alkatrészekkel: a fékpedálnál, az ablaktörlőknél és ablakemelőknél, a váltómodulban, az ülés tartókonzoljában, a kéziféknél, az önindító-generátor egységnél, a ponyvatető szerkezetében vagy éppen a motorban a fojtószelepnél. A nagy utazás 2014 januárjában vette kezdetét: a kabrió a világ minden táján ellátogatott ügyfeleinkhez, a különféle kiállításokra és az igus kirendeltségeihez. Az első megálló India volt, ahol utazóink összesen több mint 5000 kilométert tettek meg, és ennek során több mind 80 ügyfelet látogattak meg. Emellett Kínában, Dél-Koreában, Tajvanon és Japánban is megálltak, mielőtt pontosan a foci-VB idejére Brazíliába értek. Miután áthaladt Kanadán és az Egyesült Államokon, az utazás Európát, ennek részeként többek között Franciaországot, Nagy-Britanniát, Lengyelországot és Spanyolországot szelte át; szinte nem volt olyan ország, ahová utazó követeink nem jutottak el. Az egyik nap a jármű még Svájcban volt, rögtön utána már Norvégiában.

Az utazás utolsó megállója az Ibériai-félsziget volt. Itteni útjához hasonlóan a kisautó négy kontinens több mint 30 országában látogatott el ügyfeleinkhez, valamint a nevezetességekhez és a helyi lakosokhoz (Forrás: igus GmbH)

iglidur on tour live élőben a hannoveri vásáron

Az utazás záróakkordját a 2015-ös hannoveri vásár jelentette. A vásáron kiállították a jármű alkatrészeit, a Karl Weinmeister vezette csapat tagjai pedig az utazáson átélt élményeiket osztották meg a látogatókkal. Előzőleg a siklócsapágyakat kiszerelték, és alaposan megvizsgálták a kopásukat. A páratlan terhelési próba, ha nem is teljesen váratlan, de egyértelmű eredménnyel járt. „A beépített 56 csapágy egyikén sem észlelhető komolyabb kopás nyoma” – állapítja meg Gerhard Baus, az igus siklócsapágy-technikai üzletágvezetője. „Igaz, biztosak is voltunk abban, hogy a siklócsapágyak a lehető legkülönbözőbb területeken és feltételek mellett használva is megállják a helyüket. Ennek alapját nemcsak a motion plastics anyagok terén szerzett hosszú tapasztalatunk jelenti, hanem tesztlaboratóriumunk is, ahol évente több mint 10 000 tribológiai (kopástani) tesztet végzünk el. Ezáltal ügyfeleink számára tervezhető és ellenőrzött biztonságot nyújtunk az alkalmazásaikhoz.”

A 100 000 kilométeres utazás első állomása az Új-Delhiben tartott AutoExpo kiállítás volt. Utazóink csak az indiai szubkontinensen 5000 kilométert tettek meg. (Forrás: igus GmbH)

Minden második csapágy az autóipar számára készül

Világkörüli útjuk alkalmával az „iglidur on tour” csapat tagjai arról kérdezték az ügyfeleket, miért az igus által gyártott „motion plastics” termékekre esett a választásuk. A leggyakrabban említett okok közé tartoznak az anyag önkenő tulajdonságai és a velük járó karbantartásmentes kivitel, továbbá a nedvességgel és szennyeződéssel szembeni ellenálló képesség is. Az autóiparban tevékenykedő ügyfelek természetesen különös műgonddal vették górcső alá a kisautót. Ebben az iparágban különösen a polimer anyag csekély tömege jelent döntő előnyt. Az iglidur siklócsapágyak minden csapágyazási helyen 1/7-ére csökkentik az adott helyre eső tömeget, ha lehetőség nyílik a fémcsapágyak cseréjére.

Kölnbe visszatérve az átalakított alkatrészeket – mint például az ablakemelőt – kiszerelték, és megvizsgálták a csapágyak kopását. (Forrás: igus GmbH)

Az „iglidur on tour“ csapata több mint 100 000 kilométert tett meg 14 hónap alatt. „Az út kalandnak sem volt utolsó a csapatunk számára” – meséli Karl Weinmeister. „Nemcsak számos különféle alkalmazást és iparágat ismertünk meg, ahol az igus motion plastics termékeit használják, hanem az egyes országokat és kultúrájukat is.” Megtett kilométerenként az igus GmbH és helyi kirendeltségei átszámítva egy euróval támogattak különféle helyi karitatív projekteket. Még ha az utazás hivatalos része már le is zárult, nem kizárt, hogy a narancsszínű kisautó újra felbukkan Köln utcáin.

www.igus.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek