ROBOTIKA

A robotok akár egy repülőgépet is képesek a hátukon cipelni

A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon – ezzel olyan rugalmas gyártási koncepciókat tesznek lehetővé, amelyek nélkül elképzelhetetlen a jövő gyára. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás ezen a területen is fordulatot hozhat.

Mobil robotok az autóiparban

A mobil robotok még mindig egy viszonylag új típusú megoldásnak számítanak, amikor a gyártóüzemek belső szállítási feladatairól van szó. Az AMR-ek meglehetősen gyorsan alkalmazkodni tudtak az új technológiákra igencsak nyitott autóiparhoz. Az olyan gyárakban való telepítésük, mint a Ford valenciai, a Visteon szlovákiai, vagy a Nidec GPM türingiai üzeme, azt bizonyítja, hogy a mobil robotoknak köszönhetően a szállítási feladatokat egyszerű, hatékony és gazdaságos módon lehet automatizálni, amely során nő a rugalmasság, és az alkalmazottakat egyéb, támogatást igénylő területekre lehet csoportosítani. A gyárak az automatizálást leggyakrabban egy bizonyos folyamattal, egy robottal kezdik, és fokozatosan helyeznek üzembe további robotokat, amelyeket egyre több feladattal bíznak meg.

Magyar fejlesztők tervezik a legújabb robotikai eszközöket

A robotikai cégek térnyerése eddig soha nem látott mértéket öltött, a globális piacon naponta jelennek meg újabb és újabb innovatív vállalatok. Míg mostanáig általában Kínára, Japánra vagy az Amerikai Egyesült Államokra tekintettünk, mint kiemelkedő technológiai szereplőkre, újabban Európa is helyet kap a meghatározó régiók sorában.

Rekordszámban vásárolták az együttműködő robotokat 2018-ban

Mivel az együttműködő robotok (kobotok) éves telepítése 2017 és 2018 között 23%-al növekedett, a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) által kiadott World Robotics Report jelentés azt mutatja, hogy az End-of-Arm Tooling-ra (EOAT) irányuló kereslet hatalmas. 2018-ban csaknem 14 ezer új kobotkart állítottak üzembe. Amennyiben ez a tendencia folytatódik, ez a szám körülbelül három év alatt a duplájára fog nőni, ami eddig nem tapasztalt piaci lehetőséget teremthet az EOAT számára, az OnRobot pedig készen áll erre a kihívásra.

Automatizált „pick-and place” alkalmazások KUKA AGILUS kisrobottal

Annak érdekében, hogy tehermentesítsék a szakképzett munkaerőt a monoton behelyezési és kiszedési feladatoktól, a DANNORITZER Medizintechnik GmbH & Co. KG vállalatnál az MRC flextray robotcellát alkalmazzák.

Öt jövőt formáló megatrend

A robotika már messze nem egy jövőbeli vízió és Magyarországon is jelentősen meghatározza a gyártóvállalatok működését: a KUKA Hungária budapesti R&D központjában olyan új technológiákat fejlesztenek, amelyek a gyártás világszinten érvényesülő problémáira nyújthatnak megoldást. Így például a fokozódó munkaerőhiányra, a globálisan bővülő keresletre, az egyedi termékek iránt növekvő igényre vagy az energiahordozók egyre korlátozottabb elérhetőségére. Az új piacgazdaság által támasztott igények komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, amelyekre az automatizáció jelentheti a megoldást.

KUKA LBR iiwa: új kollégák a Ford kölni gyárában

Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.

A világ legkorszerűbb robotgyára épül Sanghajban

Az ABB megkezdte új robotikai gyártó- és kutatólétesítményének építését Kínában, a világ legnagyobb robotikai piacán. A 150 millió amerikai dollár (1,1 milliárd RMB) összköltségű beruházás keretében épülő gyáregységet várhatóan 2021-ben nyitják meg.

FANUC Robotikai Workshop és Nyíltnap

CSATLAKOZZON a világ egyik legnagyobb gyártásautomatizálási beszállítójának rendezvényéhez, és tudjon meg mindent az ipari és kollaboratív robotokról, robotizált alkalmazásokról és a jövő gyártásáról, ami holnap már az Ön üzemében is működhet!

Automatizáció és élőmunka-erő: együtt többre megyünk

2030-ra a globális szakképzett munkaerőhiány előreláthatólag eléri a 85,2 millió főt, és ez várhatóan az ázsiai fejlődő gazdaságokat fogja a leginkább érinteni[1]. Csak a gyártóiparból 2020-ra körülbelül kétmillió munkás fog hiányozni, 2030-ra pedig ez a szám már a 7,9 milliót is meghaladhatja. Ez körülbelül 607,1 milliárd dolláros bevételkiesést jelent[2].

Nagy teherbírású kobotot dob piacra a Universal Robots

A Universal Robots (UR), a világ legmegbízhatóbb és legszélesebb körben alkalmazott együttműködő robotok (kobotok) gyártója új terméket hozott létre, amely nem más, mint a lenyűgőző, 16 kg-os teherbírással rendelkező UR16e.

Hogyan beszél sok robot egy, közös nyelvet?

Jelentősen leegyszerűsíti az automatizálást az összes OnRobot End-of-Arm Tool (EOAT) által használt új, egységesített mechanikus és elektromos interfész, melynek platformja együttműködő robotok és könnyű ipari robotikai rendszerek teljes körével kompatibilis.

S&T Gyár- és Robotszimulációs Akadémia

Tisztelettel meghívjuk Önt és érdeklődő munkatársait az “S&T Gyár- és Robotszimulációs Akadémia 2019”c. rendezvényre.

Így „neveld” a robotod

A szakemberhiány és a piaci verseny a hazai üzemeket is arra kényszeríti, hogy automatizálják az összeszerelési folyamatokat. A teljes körű automatizálás azonban költséges, és nem minden esetben megtérülő beruházás, ezért gyakran inkább az ember-robot együttműködés kerül előtérbe, amelynek sikere sok „apró”, de fontos részleten múlik. Többek között a megfogókon.

Óránként 20 000 doboz

Hat Stäubli robot – pontosabban négy SCARA és két nagy hattengelyes gép – csomagolja rekordidő alatt a cseh tejtermékeket. A gyors szextett a teljes másodlagos csomagolási folyamatot képes elvégezni – beleértve a palettázást is – akár 20 000 doboz/óra sebességgel.

Öt tipp a dán robotikai szektortól, melyekkel 2025-re 25.000 új munkahely teremthető

Az elmúlt húsz évben Dánia a világvezetővé nőtte ki magát a robotika terén. A legfrissebb adatok komoly lehetőséget mutatnak a jövőbeni növekedésre, az export és a foglalkoztatás élénkülésére a dán robotikai iparban. A robotipar természetesen élni akar a lehetőséggel, és ezért öt javaslatot fogalmazott meg az újonnan megválasztott dán parlament számára a potenciál kiaknázására.

Hét robot napi három műszakban

A Mobile Industrial Robots (MiR) hét autonóm mobil robotjából (AMR) álló flotta napi 24 órában azon dolgozik, hogy optimalizálja a nyersanyagok szállítását a gyártástól a raktárig, és mindeközben egy jobb munkakörnyezetet is teremtenek.

Önnél mit lesz érdemes automatizálni a következő 3 évben?

Az MKIK GVI (Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet) 2019 májusában készült felmérése 6 781 vállalat megkérdezésével azt vizsgálta meg, hogy miként viszonyulnak a magyarországi cégek az automatizáláshoz és az új technológiák bevezetéséhez.

Bankjegykiadó automaták robotizált tesztelése

A kétkarú együttműködő YuMi® robot több száz órányi teszt végrehajtásával segít felgyorsítani a bankjegykiadó automaták (ATM-ek) működésének megbízhatóságát és minőségét javító szoftverek fejlesztését.

Így dolgoznak a robotok a Ford üzemében

Henry Ford rengeteg ember életét megváltoztatta, amikor megálmodott egy olyan jövőképét, melynek középpontjában egy mindenki számára elérhető, praktikus és megfizethető autó szerepelt, és mára a Ford a világ egyik vezető autómárkájává vált. A Spanyolországban, Almussafes-Valenciában lévő üzemükben, Európa egyik leginnovatívabb gyárában, több népszerű modellt is előállítanak, többek közt a Kuga-t, a Mondeo-t és az S-Max-ot is.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek