ROBOTIKA

KUKA robot automatizálja a fröccsöntőgép kezelését

A robomotion GmbH egy KR AGILUS sorozatú KUKA robottal kifejlesztett egy rugalmas robotcellát a fröccsöntéshez. A Gindele GmbH vállalatnál most már ezt használják, és ennek segítségével optimalizálják a tartós műanyag evőeszközök többlépcsős feldolgozási folyamatát a dél-németországi Pforzheimban.

Integrált mobil robotokkal és gravitációs görgős polcrendszerekkel teljesen automatizálható a logisztika

Mindössze pár évvel bemutatkozása után az AMR (autonóm mobil robot) platform a gyártóipari logisztikai műveletek automatizálásának egyik legnépszerűbb megoldásává vált. Rugalmassággal, valamint egyszerű és érthető programozással támogatja a dinamikus logisztikai környezeteket, miközben még a költségeket is csökkenti. Az AMR-ekkel párhuzamosan létrejött egy új piac is, amely kimondottan kiegészítő megoldásokkal, tartozékokkal és alkalmazásokkal szolgál annak érdekében, hogy az egyedi logisztikai kihívások is legyőzhetőek legyenek, valamint, hogy az automatizációs befektetés még hamarabb megtérülhessen. Az egyik ilyen kiegészítő eszköz az AMR-ekre szerelhető és személyre szabott fedélzeti modul, amelynek köszönhetően a rakodó és áthelyező, anyagmozgató folyamatok teljes mértékben automatizálhatóvá válhatnak.

Filmes trükk segítségével teszteli a KUKA a mobil robotokat

A filmipari technológia nem csak a szórakoztatóiparban hasznos, már a mobil robotok tesztelési folyamatainál is alkalmazzák. A KUKA Hungária budapesti R&D Központjának mérnökei olyan izgalmas és innovatív módszeren dolgoznak, amivel a robotok még pontosabban végzik a munkájukat, a tesztelésre fordított idő, energia és költség pedig a töredékére csökken.

Robbant az együttműködő robotok piaca

Az automatizálás térhódításában kulcsszerepet játszik a rendszerek rugalmasságának növelése, amivel azok több alkalmazás ellátására válnak képessé. Legalább ilyen fontos az üzembe helyezés és a működtetés leegyszerűsítése, ami szoros összefüggésben van a képzett munkaerő terén tapasztalható hiánnyal. A kollaboratív karvégi szerszámok piacán éllovas szerepre törő dán Onrobot budapesti sajtótájékoztatóján bepillantást nyerhettünk abba, hogy milyen innovációk határozzák majd meg a közeljövő gyártástechnológiáját.

Valószínűleg a világ legbiztonságosabb autonóm mobil robotjai

Az együttműködő és autonóm mobil robotok (AMR-ek) legfontosabb jellemzője a biztonság, hiszen ezeket az eszközöket dinamikus környezetben, az emberek közvetlen közelében alkalmazzák. Mivel szinte minden iparág egyre komolyabb érdeklődést mutat irántuk, fontos, hogy egy olyan rendszer alakuljon ki, amely nem veszi félvállról a védelmet. Amikor erről beszélünk, fontos megkülönböztetni a robot jellemzőit, amelyek lehetővé teszik azt, hogy napi szinten önállóan és biztonságosan működjön, és a biztonsági funkcióit, amelyek a robotba építve garantálják, hogy azok még akkor is biztonságosak maradnak, ha az elsődleges rendszer meghibásodna.

Ha lemaradt róla, itt még megnézheti!

A Yamazaki Mazak idén ünnepli szerszámgépipari debütálásának 100. évfordulóját és ezen mérföldkő alkalmából Nyílt Napokat szervez a magyarországi képviselet sóskúti technológiai központjában.

A robotikai ipar kétszámjegyű növekedésére számít a Nemzetközi Robotikai Szövetség

Világunk soha nem látott iramban növekszik, így rendkívül fontos pontosan előjelezni azokat a kihívásokat, melyekkel a következő öt éveben szembesülünk majd: rövidülő termékciklusok, hálózatosított termelési szekvenciák, gyorsan változó piacok és megcsappanó források – ez csak néhány azok közül a paraméterek közül, melyek az új piacgazdaságot formálják majd. Ugyanakkor a kereskedelmi konfliktusok is hatással vannak a nemzetközi ellátási láncokra és bizonytalanságot kreálnak. Mindezen tényezők figyelembe vételével készítette el előrejelzését a Nemzetközi Robotikai Szövetség, melyben a jövő kihívásait és a legfrissebb automatizációs trendeket is tárgyalják.

KUKA Használt robotok a Black Friday-en!

2019-ben a KUKA használt robot üzletága is csatlakozik a november 29-ei Black Friday eseményhez, amelynek keretében kedvezményes áron vásárolhat használt robotot és használt alkatrészt közvetlenül a gyártótól.

Miért válasszuk a Panasonic hegesztőrobot-rendszereit?

A rendszer minden fontos része, mint például a robotmanipulátor, a hegesztő-áramforrás, a pozicionálóberendezések vezérlései és a szervós huzaltoló berendezés vezérlései mind a robotvezérlőbe vannak integrálva, ami azt jelenti, hogy egyetlen processzor vezérel mindent (egy CPU – nincs interfész!).

Így válhat rekord idő alatt automatává a gyártás

A Prevotex Hungary Kft. társkiállítóként vesz részt a FANUC Hungary Kft. székházában megrendezésre kerülő workshop-on november 19-21. között. Az automatizálástechnika hazai Mekkájából tehát nem hiányzik majd a CNC-szerszámgépek kivételesen gyors és rugalmas kiszolgálását lehetővé tevő HALTER LoadAssistant® robotrendszer sem.

Milyen lesz a holnap gyártóberendezése?

Több ezer ember értesült róla és több százan el is mentek rá: túlzás nélkül állítható, hogy a FANUC 2019. október 8–10. között rendezett Robotikai Workshop és Nyílt Nap rendezvénye az egész magyar iparra hatással volt. A rendezvény a diákoktól az első robot megvásárlását tervezgető cégeken át a profi rendszerintegrátorokig szinte mindenkinek tudott újat adni a gyártásautomatizálás terén.

Mobil laborrobot-koncepció a Jövő Kórháza számára

Az ABB megnyitotta első globális egészségügyi kutatóközpontját a texasi Houstonban található Texas Medical Center (TMC) kampuszán. A vállalat itt mutatja be számos technológiai koncepciója mellett azt a YuMi® robotot, amelyet arra terveztek, hogy a kórházakban az egészségügyi és laborszemélyzetet segítse a laboratóriumi és logisztikai fel-adatok elvégzésében.

Egy robot naponta 30 szállítási feladatot végez el, és nemsokára 60-ra is képes lesz

A Stera Technologies szerződéses gyártási szolgáltatásokat nyújt számos iparág számára. A finnországi Turkuban létesített gyárát a Stera 24 órás műszakban működteti, és nemrég egy automatizálási projektet is elindított, melynek segítségével növelni tudta termelékenységét, versenyképességének megőrzése érdekében. A vállalat a gyártással foglalkozó ipari robotjainak számát 13-ról 26-re növelte az utóbbi két évben. Ezt követően azonban kihívásokkal kellett szembenéznie az anyagok raktárból a gyártócellákhoz való kiszállítása során, mivel a targoncavezetők nem tudtak lépést tartani a robotokkal.

Merre tovább, robotprogramozás?

Exponenciálisan digitalizálódó világunk működésének alapját egyre inkább a szoftverek, azaz a kódok jelentik. A mesterséges intelligencia fejlődésével azonban még a programozók is elgondolkoznak azon, hogy miként alakul a szakmájuk. Mit tudnak majd az egyre okosodó robotok? Gondolkodnak-e majd helyettünk? Ki programoz kit? A KUKA hazai szakértői szerint az automatizáció korában nem fogunk versenyezni a robotokkal, inkább szimbiózisban élünk majd velük, a gépek képességeit használjuk fel a saját teljesítményünk javítására, az emberi tudás még jó ideig meghatározó marad.

Fejlesztők Délutánja a KUKA Hungária kutatás-fejlesztési központjában

Önállóan mozognak, összehangoltan és hatékonyan dolgoznak, és abszolút rugalmassá teszik a gyártást? Ezek a mobil robotok! A jövő gyára maximális mobilitást és alkalmazkodást igényel, ezért a mobil robotok szerepe a következő években meghatározó lesz az iparban, legyen szó az űriparról, járműgyártásról vagy logisztikáról. De hogyan és mitől mozognak? Milyen fejlesztési irányokat tartogat a mobil robotika? Hogyan működik együtt ember és robot?

Alkatrészek gyártása KUKA robotokhoz, KUKA robotokkal

A KUKA saját robotjainak gyártását is automatizálja. Nagy rugalmasság a legkisebb helyen: ez jellemzi a 10-es csarnok automatizálási megoldást, ahol a KUKA 14 különböző alkatrészt gyárt a KUKA robotokhoz KUKA robotokkal. Az üzemben az alkatrészek pufferelése lehetővé teszi a maximálisan nyolcórás, ember nélküli üzemelést. Miközben a Sprint berendezés – egy automata esztergagép – néhány perc alatt elkészíti a robotalkatrészeket a fűrészelt munkadarabokból, addig a szomszédos CTX automata eszterga és marógép kb. 30 perces ciklusidővel munkálja meg az öntvényeket és a fűrészelt munkadarabokat.

A robotok akár egy repülőgépet is képesek a hátukon cipelni

A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon – ezzel olyan rugalmas gyártási koncepciókat tesznek lehetővé, amelyek nélkül elképzelhetetlen a jövő gyára. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás ezen a területen is fordulatot hozhat.

Mobil robotok az autóiparban

A mobil robotok még mindig egy viszonylag új típusú megoldásnak számítanak, amikor a gyártóüzemek belső szállítási feladatairól van szó. Az AMR-ek meglehetősen gyorsan alkalmazkodni tudtak az új technológiákra igencsak nyitott autóiparhoz. Az olyan gyárakban való telepítésük, mint a Ford valenciai, a Visteon szlovákiai, vagy a Nidec GPM türingiai üzeme, azt bizonyítja, hogy a mobil robotoknak köszönhetően a szállítási feladatokat egyszerű, hatékony és gazdaságos módon lehet automatizálni, amely során nő a rugalmasság, és az alkalmazottakat egyéb, támogatást igénylő területekre lehet csoportosítani. A gyárak az automatizálást leggyakrabban egy bizonyos folyamattal, egy robottal kezdik, és fokozatosan helyeznek üzembe további robotokat, amelyeket egyre több feladattal bíznak meg.

Magyar fejlesztők tervezik a legújabb robotikai eszközöket

A robotikai cégek térnyerése eddig soha nem látott mértéket öltött, a globális piacon naponta jelennek meg újabb és újabb innovatív vállalatok. Míg mostanáig általában Kínára, Japánra vagy az Amerikai Egyesült Államokra tekintettünk, mint kiemelkedő technológiai szereplőkre, újabban Európa is helyet kap a meghatározó régiók sorában.

Rekordszámban vásárolták az együttműködő robotokat 2018-ban

Mivel az együttműködő robotok (kobotok) éves telepítése 2017 és 2018 között 23%-al növekedett, a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) által kiadott World Robotics Report jelentés azt mutatja, hogy az End-of-Arm Tooling-ra (EOAT) irányuló kereslet hatalmas. 2018-ban csaknem 14 ezer új kobotkart állítottak üzembe. Amennyiben ez a tendencia folytatódik, ez a szám körülbelül három év alatt a duplájára fog nőni, ami eddig nem tapasztalt piaci lehetőséget teremthet az EOAT számára, az OnRobot pedig készen áll erre a kihívásra.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek