"Chemplex" címke cikkei:

That’s all, Folks!

That’s all, Folks! (Cikk)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Nisl tincidunt eget nullam non. Quis hendrerit dolor magna eget est lorem ipsum dolor sit. Volutpat odio facilisis mauris sit amet massa. Commodo odio aenean sed adipiscing diam donec adipiscing tristique. Mi eget mauris pharetra et. Non tellus orci ac auctor augue. Elit at imperdiet dui accumsan sit. Ornare arcu dui vivamus arcu felis. Egestas integer eget aliquet nibh praesent. In hac habitasse platea dictumst quisque sagittis purus. Pulvinar elementum integer enim neque volutpat ac.

2023 fő irányai: gazdaságosság, biztonság, energiamegtakarítás

2023 fő irányai: gazdaságosság, biztonság, energiamegtakarítás (Cikk)

Ha ez a hármas vezérel téged is 2023-ban, és ipari gépeket üzemeltetsz vagy gyártasz, elég izgalmas témát hoztam neked: arra világítok rá, hogy milyen mértékben tudja támogatni a céljaidat egy jó frekvenciaváltó és egy hajtástechnikai szakértő ezen a 3 területen.

Az pont elég, ha az ipari gépeddel úgy bánsz, mint az autóddal

Az pont elég, ha az ipari gépeddel úgy bánsz, mint az autóddal (Cikk)

Tulajdonképpen ez az a cikk, amit, ha minden jól menne, és a dolgok úgy működnének, ahogy kell, sosem kellett volna megírnom. Bólogatni fogsz, és azt mondod majd, hogy ezt mindenki tudja, mindenki csinálja, de tévedsz. Sajnos meg kell írnom, mert mindenki csinálja, de nem jól, vagy leginkább sehogy – nagy tisztelet a kivételnek.

Gépekben látjuk a jövőt

Gépekben látjuk a jövőt (Cikk)

Keressük 2023 célgépeit – a Nagydíj, ahol a legkisebb is lehet a legnagyobb

Utazás x-y-z tengelyeken

Utazás x-y-z tengelyeken (Cikk)

Lineáris csapágyak, precíziós lineáris megvezetések, aktuátorok, robotikai elemek – a 4. ipari forradalom idején, a kollaboratív robotok világában ezek jól ismert kifejezések, mégis hasznos lehet egy történeti áttekintés. Az RWH Kft. ügyvezető igazgatóját, Farkasvölgyi Antalt hívtam segítségül, aki a hazai lineáris technológia ismert szakértője.

Fogd be okosan!

Fogd be okosan! (Cikk)

A Linamar Hungary Zrt. békéscsabai vállalata 20 éve figyeli a megrendelők igényeit. A tervezéstől a gyártáson át a beüzemelésig kísérik a vásárlót, így a teljes folyamatból megfelelő visszajelzéseket kapva, rugalmasan alkalmazkodnak a trendekhez, az ügyfelek elvárásaihoz. A vállalat fő profilja a készülékgyártás és automatizálás: komplex robotcellákat, mechanikus és hidraulikus megfogó készülékeket és keményfém szerszámokat terveznek és gyártanak mind vállalatcsoporton belüli, mind külső megrendelésre. Kardos Dániellel, a Linamar Hungary Zrt. békéscsabai vállalatának értékesítő mérnökével beszélgettem az okos megfogókészülék-rendszerekről.

Akkor is segítek neked, ha látom, hogy a benzineshordó fölött akarod meggyújtani a cigidet

Akkor is segítek neked, ha látom, hogy a benzineshordó fölött akarod meggyújtani a cigidet (Cikk)

Fejből tudom a szakmám legfontosabb katalógusait. Egy két lábon járó ipari konfigurátorrá gyúrtam magam. Ha felébresztesz az álmomból, simán felmondom neked azokat a katalógusokat, amiket naponta használok. Ha kérdezed, hogy mi van a 32. oldalon, elmondom fejből még az olasz szöveget is. Az elmúlt huszonévben több mint 20 000 gépet építettek a tanácsaim alapján – és ezek mindegyike felelősség. Partnereim gépeinek működnie kell. Ez elég izgalmasan hangzik, ugye? Hát nem. Mert nemrég még izgalmasabb vizekre eveztem.

Nyár a télben: így viszlek el nyaralni Dominikára

Nyár a télben: így viszlek el nyaralni Dominikára (Cikk)

Most azt hiszed, hogy viccelek, pedig nem. De hogy vihetne el a Chemplex Dominikára nyaralni!? 25 év szakértői pályám során tudod, hány ügyfelemet juttattam már el egzotikus helyekre? Minden szerénységgel állíthatom, hogy sokat. Mondhatjuk, hogy teljesítettem az álmaikat. Figyelj, hiszed vagy nem, nyaralni fogunk.

Robbanás biztos nem lesz

Robbanás biztos nem lesz (Cikk)

Amikor veszélyes üzemeket működtető gyártulajdonos vagy üzemvezető azt mondja nekem, hogy „nálunk robbanás biztosan nem lesz” akkor arra gondolok, hogy: partnerem profi és előrelátó, üzembiztonság jó kezekben van nála, ismeri a kockázatokat. A másik lehetőség, hogy egy jóhiszemű szerencsejátékos, aki el sem tudja képzelni, milyen banális helyzetekből lehet óriási baj üzemi termelés során.

Ha port szippantasz, csináld okosan! És a szesszel is bánj óvatosan!

Ha port szippantasz, csináld okosan! És a szesszel is bánj óvatosan! (Cikk)

Biztos, hogy nem akarod, hogy felrobbanjon az üzemed, leégjen a csarnokod, vagy akár csak egy kisebb tűzeset miatt kiszálljanak hozzád a tűzoltók. Nem akarod a munkahelyedet a Híradóban látni, mert nem figyeltél oda a részletekre. Sok veszélyes üzem van, ahol robbanásveszélyes anyagokkal, gázokkal, folyadékokkal, porokkal dolgoznak.

Robbanásbiztos hajtások 1-2 nap alatt?

Robbanásbiztos hajtások 1-2 nap alatt? (Cikk)

Számos cikket írtam már hajtóművekről, hajtástechnikai berendezésekről, többször hoztam esettanulmányokat, hogy milyen helyzetekben fordulj hajtástechnikai szakértőhöz, mert egyszerűen jobban jössz ki, bebiztosítod a géped működését.

Elképesztő magyar gépek – Fogjunk össze a hazai gépgyártásért!

Elképesztő magyar gépek – Fogjunk össze a hazai gépgyártásért! (Cikk)

A Magyar Ipari Célgép Nagydíj verseny tavalyi, első kiírásakor többen azt tippelték, hogy 20-25 célgépet biztosan benevez majd a gépészszakma, hiszen nem olyan nagy ez az iparág, hogy ennél több gépet jelöljenek.

A láthatóak diadala

A láthatóak diadala (Cikk)

Az állatvilágban az örökítést, az életet az az egyed viszi tovább, amelyik tudja érvényesíteni magát, amelyik látható és kitűnik a többi közül. Nem meglepően a vezér is az lesz, amelyik meg meri mutatni a valódi erejét, majd stabilizálja a pozícióját. Ösztönösen tudják, hogy mi a túlélő magatartás.

Idén is keresik az ország legjobb 6 célgépét!

Idén is keresik az ország legjobb 6 célgépét! (Cikk)

A megmérettetés kiváló alkalom arra, hogy a kevéssé ismert gépipari megoldásokat és azok tervezőmérnökeit megismerhesse a közönség, és a legjobbak nívós szakmai elismerésben is részesüljenek. A célgépgyártó szektor rohamosan fejlődő, de még nem teljes mértékben kihasznált ipari terület ma Magyarországon. „Fontos, hogy számukra is legyen lehetőség a bemutatkozásra a szélesebb nyilvánosság előtt” - mondja Sipos Sándor ötletgazda, a Gépipari Tudományos Egyesülettel közösen társszervező Chemplex Kft. tulajdonosa.

Titkos összetételű kerámiát munkál meg az AQ Anton díjnyertes célgépe

Titkos összetételű kerámiát munkál meg az AQ Anton díjnyertes célgépe (Cikk)

Rovatomban elsősorban hajtástechnikai tanácsokkal támogatlak, azonban egy jó beszállítótipp legalább akkora segítség lehet, mint egy megbízható, hatékony gépelem ajánlása. Most az AQ Anton Kft. tevékenységébe adok betekintést. A vállalat kiemelkedően szerepelt a Magyar Ipari Célgép Nagydíj megmérettetésen, hiszem, hogy mindenkinek tudnia kell a vállalat kiváló teljesítéséről.

A sikeres generációváltás modellje

A sikeres generációváltás modellje (Cikk)

Pontosan tudod, ha a TechMonitor rendszeres olvasója vagy, hogy a rovatomban hajtástechnikai tanácsokkal segítem a munkádat. Egy jó beszállítótipp legalább akkora segítség lehet, mint egy megbízható, hatékony gépelem ajánlása. Bemutatom a Losonczi Innovation Kft.-t, a Magyar Ipari Célgép Nagydíj „Mérő- és ellenőrző készülékek, tesztpadok” kategória győztesét. Fordulj hozzájuk, ha precíziós megmunkáló szerszámokat vagy mérőkészüléket szeretnél.

A pálya kötött, a lehetőségek nem

A pálya kötött, a lehetőségek nem (Cikk)

A piacvezető Knorr-Bremse 1996-ban vetette meg a lábát Magyarországon, ma, 25 évvel később pedig mind fejlesztési, mind gyártási kompetenciáit tekintve világszinten elismert eredményekkel büszkélkedhet a magyar csapat. A világviszonylatban is élenjáró, vasúti fékrendszereket gyártó vállalat budapesti telephelyének egyik vezető munkatársával, Holubán Jánossal beszélgetett Kiss László, a Chemplex Kft. szakértője.

18 felszabadító nem

18 felszabadító nem (Cikk)

Céget vezetsz, izzadva próbálsz megfelelni minden elvárásnak, hogy előbbre juss, és néha azzal szembesülsz, hogy a befektetett energia nem hozott annyit, mint amennyi erőt elvitt tőled. Sokszor nem tudsz nemet mondani. Pedig egy nem felszabadító lehet mind számodra, mind az ügyfeled, a munkavállalód számára.

A menő célgépgyártó nem olt bozóttüzeket (Cikk)

Azért írok neked, mert tudom, hogy jó gépeket építeni szerinted is menő dolog, de felhasználóbarát és karbantartóbarát célgépeket átadni még a menőnél is menőbb. Mert hiába jó a géped a tulajdonos szerint, ha az nem felhasználóbarát, és hiába jó a géped akár a felhasználó szerint, ha nem karbantartható. Egy jó gép tehát egyszerre felel meg a tulajdonos, az üzemeltető és a karbantartó igényeinek. A cikkel konkrétan az a célom, hogy kapjon el a frász, érezd, hogy mekkora felelősséged van, ha célgépgyártásra adod a fejed.

Hajtod, amíg megy, aztán lesz, ami lesz

Hajtod, amíg megy, aztán lesz, ami lesz (Cikk)

Nem törődött a karbantartással, mert jó gépet vett, ezért azt gondolta, hogy hajthatja élete végéig. Ugyanakkor a prémium autóját évente kétszer viszi márkaszervizbe, hiszen azt csak a legjobb kezekbe adja. A gépre, aminek a munkájából az autót vette, egy fillért sem költ, nem alkalmaz rendszeres szervizt, mondván, ha költeni kell rá, az a gépgyártó alkalmatlansága miatt van. Amikor a gép letérdel, a szomszéd telephelyről hív át valakit, szétszedik és tanácstalanul nézelődnek. Ekkor jövök a képbe, hozom a szervizcsapatomat, de toporgunk, mert nem tudja eldönteni, hogy a leégett villanymotort tekercseltesse, vagy vegyen egy újat.

A jövőt építjük! Kooperálunk? (Cikk)

A megnövekedett termelési igény miatt üzemi fejlesztésre készülsz, új célgépre van szükséged. Az igényed speciális, a feladat egyedi. Kicsi az esély arra, hogy létezik rá célgép, ezért terveztetned és gyártatnod kell. Hogyan találod meg a feladatra legalkalmasabb tervezőt és kivitelezőt? Kutatsz az interneten, esetleg megkérdezel szakmabelieket, akik rálátnak a gépgyártó szektorra. A kérdésedre érkezhet jó válasz, amellyel megtalálod a megfelelő kivitelezőt – vagy nem. Jóllehet, kerül egynéhány kontakt, de hogyan fogsz meggyőződni arról, hogy valóban közülük kerül majd ki a gyárad, üzemed megépítője?

Neked a piac mondja meg, hogy ki vagy?

Neked a piac mondja meg, hogy ki vagy? (Cikk)

Örülök, ha az egyik szemöldököd feljebb ugrott a kérdésemre! Hiszen te gépgyártóként pontosan tudod, hogy mire vagy képes, és nemhogy a piac diktál neked, hanem te válogatod meg a piacodat.

Magyar géptervezés és gépgyártás még mindig van! (Cikk)

Az előző lapszámban arról írtam, hogy a hazai gépgyártásnak, gépiparnak óriási szüksége van a figyelemre, és ennek érdekében a Gépipari Tudományos Egyesülettel összefogva kiírtuk a Magyar Ipari Célgép Nagydíj versenyt.

A jövőt építjük. GÉPED VAN HOZZÁ?

A jövőt építjük. GÉPED VAN HOZZÁ? (Cikk)

Megkérdeztem gépgyártó ügyfeleimet, hogy mi a helyzet 2021 elején a gépiparban, és kétféle képet mutattak nekem: egy részük alig győzi a munkát, küzd a szállítási határidők betartásával – ők jellemzően nagyvállalatoknak, autóipari vállalatoknak szolgáltatnak, hosszú időre látnak előre.

Gépeket tervezel? Gépeket gyártasz?

Gépeket tervezel? Gépeket gyártasz? (Cikk)

Van egy lehetőség, amellyel 2021-ben célgépépítőként, tervezőmérnökként, gépgyártóként egy kattintással ismertté válhatsz, megmutathatod a jól teljesítésedet, a kiváló gépedet úgy, hogy számos szakmai érdeklődőt elérsz, és nem teszel érte mást, mint mesélsz a gépedről, a tervedről, a prototípusodról olyan helyen, ahol kíváncsiak rád. Olvass tovább!

Ahol a vegyipari üzemek születnek

Ahol a vegyipari üzemek születnek (Cikk)

18 éve gyártunk keverőberendezéseket és vegyipari technológiákat. Üres csarnokokat rendezünk néhány hét alatt virágzóan termelő vegyipari vállalattá. Ez a küldetésünk.

Ajánlom magamat, és téged ki ajánl?

Ajánlom magamat, és téged ki ajánl? (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Te juss át a mocsáron!

Te juss át a mocsáron! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Szoktál kocsmázni a konkurenciáddal?

Szoktál kocsmázni a konkurenciáddal? (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Vigyázz! Grillzombik a kert alatt!

Vigyázz! Grillzombik a kert alatt! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Nem tudom, te hogy vagy vele, de én ritkán műtöm meg a vakbelemet (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Újra összeült a ChREM

Újra összeült a ChREM (Cikk)

2020. szeptember 24-én folytatódott a Rudas Bisztróban a nyaralószezon alatt szintén „pihenésre vonult” műszaki fórumsorozat. Az őszi első ChREM (Chemplex Reggeli Etikus Mérnököknek) célja változatlan maradt: olyan fórumot kíván alkotni a mérnökközösség számára, ahol mindenki garantáltan választ kap a kérdéseire.

Kedves Te!

Kedves Te! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Soha ne olvass fizetett cikket!

Soha ne olvass fizetett cikket! (Cikk)

Ezt pedig főleg ne olvasd el! Fizettünk érte, hogy benne legyen a lapban, az ország legolvasottabb műszaki lapjában, hogy eljusson hozzád. Elég ijesztő!

Ne vegyél hajtóművet, ne kérj hajtástechnikai tanácsot, mert le vagyok fagyva

Ne vegyél hajtóművet, ne kérj hajtástechnikai tanácsot, mert le vagyok fagyva (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Elnézést, Uram, Ön ínyenc, vagy beéri instant levessel is?

Elnézést, Uram, Ön ínyenc, vagy beéri instant levessel is? (Cikk)

Még jobb a helyzet, ha jó eszközeid vannak, mert azok dolgoznak helyetted. Mit csinálnál habverő, mixer, vagy serpenyő és sütő nélkül? Az előbbiek nélkül nehézkes, az utóbbiak nélkül lehetetlen a szupermenü elkészítése. Az előkészítés és a főzés helyszíne ideális esetben a konyha. Képzeld el, ha minden egyes levágott szelet panírozásához le kellene futnod a pincébe, majd vissza a konyhába, hogy a forró zsírba dobd, végül az emeleten tálalnál. Nonszensz, igaz?

Útvonalterv ezeröcsivel Moszkvába – és vissza (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A hazai gépipar aknái – gépipari problémakutatás, 2019. november–december

A hazai gépipar aknái – gépipari problémakutatás, 2019. november–december (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Elképesztőek vagytok!

Elképesztőek vagytok! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Kívántasd magad! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Talán sosem gondoltál rá, de barátkozz csak a kifejezéssel: minden ilyen esetben lopsz!

Talán sosem gondoltál rá, de barátkozz csak a kifejezéssel: minden ilyen esetben lopsz! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Vigyázz, mert bekavarok!

Vigyázz, mert bekavarok! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Bezzegelek egy kicsit. Amúgy kockás füzeted van legalább?

Bezzegelek egy kicsit. Amúgy kockás füzeted van legalább? (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Ha fordítva ülsz a lovon, az ág sem csaphat pofán. Avagy hogyan lehetsz etikus beszállító (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Építs pöpecül működő gépeket, és formáld az ipart!

Építs pöpecül működő gépeket, és formáld az ipart! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Élvezed, amit csinálsz?

Élvezed, amit csinálsz? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Merj nagyot álmodni! – 2. rész

Merj nagyot álmodni! – 2. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Merj nagyot álmodni! – 1. rész

Merj nagyot álmodni! – 1. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Sok a selejt az asztalon? Ideje lépned!

Sok a selejt az asztalon? Ideje lépned! (Cikk)

A géped feladata az, hogy szakaszosan mozgasson, továbbítson, majd esetleg irányt váltson? Eleinte csak pár cseppet adagolt mellé, de éppen azért javíttattad a napokban, mert a puding fele mellémegy? Netán egy komplett pohárnyit csúszik? Már megint?

Megspórolok neked egy telefont. Ja, nem! Egy villanymotort

Megspórolok neked egy telefont. Ja, nem! Egy villanymotort (Cikk)

Nézzük meg együtt, hogyan helyezd üzembe jól az iparban leggyakrabban előforduló háromfázisú aszinkronmotorodat. Most akkor is meghívlak az olvasásra, ha ezt nagyon érzed. Banánhéj, amin elcsúszhatsz.

Mit hozol ki belőle?

Mit hozol ki belőle? (Cikk)

Ha a kezedbe adnánk egy mikrovállalkozást, és azt mondanánk, hogy 15 év múlva ránézünk, vajon mit találnánk? Lennének jó ötleteid, eszközeid, amelyekkel felfejlesztheted? Egyáltalán megérné a 15 évet? Sipos Sándort, a Chemplex Kft. ügyvezető igazgatóját szorítottuk sarokba néhány pimasz kérdéssel.

Lesz belőle masina?…avagy hogyan ne trollkodjunk szét egy ipartörténeti remeket

Lesz belőle masina?…avagy hogyan ne trollkodjunk szét egy ipartörténeti remeket (Cikk)

Minden gépészt lázba hozna egy ilyen felkérés: egy muzeális ritkaság „nem koridegen” visszaállításában kérte a segítségünket Skorutyák János, aki a családja ötgenerációs kékfestőműhelyének állagmegőrzésére és működőképessé tételére törekszik.

Kényelem az iparban: vezeték nélküli vezérlések

Kényelem az iparban: vezeték nélküli vezérlések (Cikk)

Vigyázz magadra: olasz mérnök esett össze a műszak végén, és nagyot csattant a padlón. Széthajtotta magát a szállítási határidő miatt. Még ebédelni sem volt ideje: a lasagne al fornóra rádermedt a sajt a kockásabroszosban, mert Lucia, a felszolgálólány már jó előre kikészítette neki, hogy meg ne égesse a nyelvét a sistergő tésztával. Pont, ahogy szereti. De ő nem jött, egyszerűen inkább széthajtotta magát.

Ha nagyban játszol

Ha nagyban játszol (Cikk)

Sok iparág használ nagy méretű, extrém teherbírásnak kitett hajtóművet. Ezek beszerzése nagyon nehéz, kevés a megbízható minőséget gyártó forrás, a szállítási határidő sok esetben több hónap. A Motovario 2-3 éve piacra vitt fejlesztése mára beérett, a termék mindenhol jól szerepelt, összefoglalunk pár tapasztalatot:

Te mire teszed a tétet?

Te mire teszed a tétet? (Cikk)

Láttad a filmet, amelyben az egykori legendás bokszoló élete kisiklik, mert az embert kiszorítják a ringből a gigantikus acélrobotok? A Vasököl hősének leáldozott: a gépek elviszik a show-t. Úgy dönt, hogy nem adja fel. Ha emberként nem kell, szerez egy robotot, és azzal tér vissza a küzdőtérre. A roncstemetőben talál Atomra, a robotring egykori sztárjára, és elhatározza, hogy életet lehel a rozsdás vasba, és a saját mozdulataira programozza majd. Csak sejtése van a modern technológiai elvárásokról, de a lényeg – mint mindig – itt is a részletekben és a szaktudásban rejlik: páratlan csapatot dob mellé az élet. A fordulatok ott kezdődnek, amikor Atom életre kel. Javaslom, hogy nézd meg a filmet, de előtte még olvasd el a mostani sztorimat.

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban!

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért?

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért? (Cikk)

Számítógép vásárlásánál gyakorlatilag ugyanez a kérdés merül fel. Ha tudjuk, hogy mire kell és milyen hosszú távra, akkor már az is tiszta sor, hogy milyet szeretnénk: az igényeinknek megfelelően építjük össze, vagy megelégszünk egy laptoppal, amihez még az operációs rendszer is adott. Mindkettőnek van előnye és hátránya. Nézzük, hogy fest a helyzet hajtóműves villanymotorok esetében.

Így vágd haza a géped – megszokásból!

Így vágd haza a géped – megszokásból! (Cikk)

Na jó, előbb egy örömhír: hallottad, hogy úton van hazafelé Zoltán, az első GPS-jeladóval ellátott fekete gólya? Ha nem, örülök, hogy én jelenthetem be számodra a tavasz érkezését. Amikor ezt olvasod, már egész közel lesz otthona, a Gemenci-erdő felé. A bevált útvonalon közeledik, így az útvonalkeresésre nem kell figyelnie, csak a felmerülő veszélyekre. Nagy rutinja van, és elképesztő túlélőösztöne. Felénk sok a gólyafészek, ezért is rajongok értük.

A nagy ipari stresszoldás 2018

A nagy ipari stresszoldás 2018 (Cikk)

Zárt körű stresszoldó program az ipar kivételes szereplőinek Kiss László hajtástechnikai szakértővel és a Chemplex mérnökeivel.

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek!

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek! (Cikk)

Eddig főleg hajtóművekről írtam, most kicsit lazábbra vettem a hangom, és eljátszottam azzal a gondolattal, hogyan tudnám most azt elősegíteni, hogy még jobb 2018-as évet tervezzen. Cikkemben megkísérlem kitalálni az Ön dilemmáját, kedves termelő vagy gépépítő kolléga, és segítek abban, hogy 2018-ban ne a problémáival küzdjön, hanem legyen Önnek is jól működő gépe (terve?). A terv az, hogy a termelés gyerekjáték, a gépépítés pedig élmény és kihívás legyen! Mi mást hívhattam volna ehhez segítségül, mint a jó öreg horoszkópot? Játsszon velem!

Programozza percek alatt!

Programozza percek alatt! (Cikk)

Mit szólna ahhoz, ha minden Motovario frekvenciaváltó mellé adnánk Önnek egy kollégát, aki felparaméterezi, beprogramozza, beállítja a felfutási-lefutási időt? Ráadásul még azt is állítjuk, hogy a készülék ár-érték arányban verhetetlen a piacon. Dupla dinamit! Ez azért elég jól hangzik, igaz?

Magyarországon minden gép működjön!

Magyarországon minden gép működjön! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom!

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal?

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal? (Cikk)

Kevés olyan ígérettel találkozunk, hogy 24 órán belül csúcsminőségű, épp a gépünkbe illő ipari fogaskerekes hajtóművet kapunk. Teszteltük a hajtomu24.hu oldalt, és megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy a speciális, ipari fogaskerekű hajtóművet 24 óra alatt a gépünkbe szerelhessük. És azt is, hogy nem kell várni, ha sürgős a dolog.

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Nem kell mindig PLC! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Motovario Összeszerelő Központ nyílt Jászberényben

Motovario Összeszerelő Központ nyílt Jászberényben (Cikk)

Február 10-én hajtómű-összeszerelési bemutatóval egybekötött fogadás során mutatta be a Chemplex Kft. az új fejlesztését; a szerelőgépet, amellyel mostantól a csúcskategóriás Motovario hajtóművek hazai összeszerelését végzi.

Gigászok a kifutón

Gigászok a kifutón (Cikk)

Okozott már Önnek fejtörést, hogy honnan szerezzen be extrém teherbírásnak kitett alkalmazásra megfelelő hajtóművet rövid határidőn belül? Próbált már meghajtani például 1 km hosszú bányaipari szállítószalagot? Tervez hasonlót? Önnek éppen kapóra jön újdonságunk, a Motovario nehézipari hajtóműsorozata.

Hogyan válassza ki az Ön alkalmazásának megfelelő méretű szervohajtást?

Hogyan válassza ki az Ön alkalmazásának megfelelő méretű szervohajtást? (Cikk)

Egyre gyakrabban találkozhatunk szervohajtásokkal a magyar célgéptervezők keze alól kikerülő munkákban is. Szerencsére a hazai célgépgyártók között is növekszik egy modern szemléletű gépépítői réteg, akik lépést tartanak a technikai fejlődéssel, és egyre bátrabban keresik, alkalmazzák a legkorszerűbb technológiákat. Szervóval a gépek precízebben dolgoznak, finomabban hangolhatóak, áruk pedig elérhető bárki számára, mert sokszor a komplett hajtás nem kerül többe, mint egy okostelefon. Gyakorlatilag az összetett mechanikai áttételek szervóval való kiváltásával gépünk néhány perc paraméterezés után akár teljesen újfajta mozgásfunkciókra/sebességkorrekcióra is képes lehet.

Sokoldalú szervo a jövő sztárja

Sokoldalú szervo a jövő sztárja (Cikk)

Amikor precizitásról, pontosságról beszélünk, jó, ha Sherlock és a svájci óra után az első, ami eszünkbe jut, az a szervóhajtás. A CNC, szerszámgép- és ipari robotgyártók tapasztalatból értik ezt az asszociációt, és jóllehet Önnek is éppen erre a megoldásra van szüksége, a gépébe épített bonyolult mechanikai mozgatás kiváltására. Ráadásul már elérhetőbb, mint gondolná. A beépítési lehetőségek tárháza végtelen, akár ipari vagy hobbi felhasználásra tervezi.

Ön dönt vagy rábök?

Ön dönt vagy rábök? (Cikk)

Az asztalon egy feladat, amit nem lehet tovább halogatni: még ma ki kell választani az új géphez a beszállítót. A megoldandó kérdés a pozicionálás. A jelöltek kategorizálva, van egy csomó táblázat - megvan az árgyőztes is. De valahogy mégsem akaródzik elküldeni neki a rendelést. Gyanúsan olcsóbb, kicsit késve válaszoltak, nem teljes a bizalom. A bizonytalan döntés nem túlélő magatartás! Hogyan dönthet helyesen?

Féktelenül

Féktelenül (Cikk)

A cím konkrét utalás: segít felidézni a híres film jeleneteit, amelyekben Sandra Bullock küzd a száguldó busszal, amin nem működik a fék. Ehhez hasonló helyzeteket okozhatnak a műszaki életben azok az esetek, amikor egy gép meghajtásában fékes motor alkalmazására lenne szükség, de valamiért mégsem ezt a megoldást választják. Ennek sem kevesebb a kockázata, mint a féktelen busszal való száguldozásnak (és mi ráadásul aligha nézünk ki eközben olyan jól, mint Sandra Bullock).

Gyártás professzionális léptékkel (Cikk)

A magasan automatizált, nagy teljesítményű gyártósorokon, a szakaszos mozgatást, irányváltást és azzal párhuzamos üzemi részfeladatok kiszolgálását speciális hajtóművek, azaz léptetőművek (vagy más néven osztóművek vagy index hajtások) végzik. A megbízható üzemeltetés miatt a léptetőművek a professzionális gépgyártók körében nagyon népszerűek, a korszerű automatizált gépsorok fontos kellékei.

Szökik a levegő, szivárog az olaj?

Szökik a levegő, szivárog az olaj? (Cikk)

A pneumatikus és a hidraulikus munkahengerek helyett az ipar egyre gyakrabban használja azok elektromechanikus megfelelőit, melyek ma már egyre több alkalmazás esetében kínálnak vonzó és versenyképes alternatívát a hagyományos egyenes vonalú mozgatási igényekre. Melyiket célszerűbb választani? Mi lehet az elektromechanikus munkahengerek titka, amivel így állják a versenyt?

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
BMW GROUP CAREERS IN MARCH

LAUNCH CONTROL SPECIALIST

BIG TEST STAND PLANNER - E/E TESTING (F/M/X)

PROCESS PLANNER - E/E TESTING (F/M/X)

QUALITY SPECIALIST DRIVETRAIN & DRIVING DYNAMICS (F/M/X)

QUALITY SPECIALIST ELECTRIC / ELECTRONICS (M/F/X)

Legfrissebb
Legolvasottabb
Média Partnerek