Az új KR FORTEC ultra család robotjai új mércéket állítanak fel a 480 kg-tól 800 kg-ig terjedő nehéz teherbírású tartományban. A dupla lengőkaros robot ideális nagyméretű és nehéz munkadarabok mozgatásához, amely különösen az elektromobilitás szektor új követelményeit elégíti ki.
A német cégcsoport átfogó ipari digitalizációs projektje keretében meglévő operatív és informatikai környezetét kapcsolja össze a precíziós gyártás optimalizálásához.
Most aláírt stratégiai megállapodásuk értelmében a Siemens preferált partnerként automatizációs és hajtástechnológiát szállít a Continental gumiabroncs gyáraiba világszerte.
A Linamar Hungary Zrt. békéscsabai vállalata 20 éve figyeli a megrendelők igényeit. A tervezéstől a gyártáson át a beüzemelésig kísérik a vásárlót, így a teljes folyamatból megfelelő visszajelzéseket kapva, rugalmasan alkalmazkodnak a trendekhez, az ügyfelek elvárásaihoz. A vállalat fő profilja a készülékgyártás és automatizálás: komplex robotcellákat, mechanikus és hidraulikus megfogó készülékeket és keményfém szerszámokat terveznek és gyártanak mind vállalatcsoporton belüli, mind külső megrendelésre. Kardos Dániellel, a Linamar Hungary Zrt. békéscsabai vállalatának értékesítő mérnökével beszélgettem az okos megfogókészülék-rendszerekről.
A FORVIA, az autóipar egyik globális vezető beszállítója MiR robotflotta segítségével növelte logisztikai produktivitását, erősítette gyártási folyamatainak stabilitását, és csökkentette a biztonsági kockázatokat. A Faurecia Clean Mobility csehországi, píseki üzemében telepített 14 robotot érintő befektetés kevesebb, mint két év alatt meg is térült.
Még ha az autógyártóknak nehéz időket is kell átvészelniük, a beruházásokról nem mondhatnak le. Ennek során azonban a költségoptimalizálás áll az első helyen.
Sok szerszámgép van a piacon, de csak nagyon kevés kínál olyan kedvező vételi lehetőséget, mint az Intergavel december 15-ig tartó online árverésének tételei.
Az elmúlt néhány év során, és különösen az utóbbi hónapokban az autóipar drámai átalakuláson ment keresztül. A fenntarthatósági kérdések, a termékbiztonság, az elektromobilitásra való átállás, a chiphiány és az ellátási láncok zavarai minden eddiginél jobban befolyásolták az iparágat. Mindez az automatizálás felé tereli a vállalatokat.
Az automatizálási specialista és ipari robotokat gyártó FANUC újabb jelentős megrendelést kapott a Volkswagen-csoporttól. A vállalat 2022-ben és 2023-ban összesen mintegy 1300 robotot szállít a csoport négy üzemébe, hogy támogassa az ottani termelést.
A technológia nem ismer határokat. Ez a megállapítás nem csak átvitt értelemben igaz: az automatizálás térhódítása előtt már a fizikai határok is leomlottak. A Közép-európai Automatizálási Holding (CEAH) életre hívásával a magyar ügyfelek számára is elérhető lett a nemzetközi automatizálási szakértelem és a tagcégek egyesített tudása.
A gépparkját rendszeresen fejlesztenie kell annak, aki a gépkocsigyártásban versenyképes akar maradni. Ellátási nehézségek és költségvetési korlátok miatt új eszközök beszerzése sok esetben ki van zárva. A megoldás: használt gépek. A Surplex.com oldalon 2022.06.15-ig árverésre kerül egy német gépkocsigyártó gyártóüzeméből hat FANUC ipari robot és két F.EE lineáris tengely.
A környezetbarát és hatékony mobilitás iránt globálisan növekvő kereslet az üzemanyagcellás technológiát ismét a stratégiai viták homlokterébe helyezi.
A HMS Networks számos kommunikációs megoldást mutat be a gyorsan bővülő akkumulátorpiac számára. Az akkumulátoros energiatároló rendszerek (BESS) kommunikációs képességeket igényelnek az akkumulátorokhoz és a perifériákhoz való csatlakozáshoz, az elektromos hálózattal való kommunikációhoz, a rendszerek távoli felügyeletéhez és még sok máshoz.
2022. március 1-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.
Már csak 2022. január 18-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.
Az autóipar az elsők között alkalmazta mind a hagyományos ipari robotokat, mind a kobotokat (azaz kollaboratív robotokat). Napjainkban az automatizálás az autógyártás szinte minden területére kiterjed, az alkatrészek és részegységek gyártásától egészen a végtermékig.
A gyártás hússzoros növelése volt a horvát autókozmetikai cég, az Alfa Car célja. Ennek elérése érdekében az új gyártóüzemben elhelyezett teljes termelési ciklust automatizálták. A Festo komplett megoldást szállított több mint 200 folyamatszelephez, beleértve a projektmenedzsmentet is.
A klímabarát mobilitás felé vezető úton a hidrogén egyre fontosabbá válik mint az üzemanyagcellák energiaforrása. A hidrogén mint üzemanyag azonban összetettebb, mint a benzin és a gázolaj. Más gázokkal ellentétben a hidrogén tágulása közben felmelegszik, ami nyomás- és hőmérséklet-változásokat okoz az üzemanyag-ellátás során, amelyeket pontosan ellenőrizni kell.
Az angliai Worcesterben található Dynamometer Services Group (DSG) Ltd motorok, sebességváltók, egyéb alkatrészek, valamint teljes járművek tesztberendezéseivel foglalkozik. A gyárilag felújított dinamométerekre specializálódott DSG a COPA-DATA zenon szoftverplatformjának segítségével készít korszerű digitális vezérlő és adatgyűjtő rendszereket.
Az ALSECA ENGINEERING SA fröccsöntött eszközöket és műanyag alkatrészeket gyárt az autóipari számára. A termékek magas minőségi normájának biztosítása és a termelékenység növelése érdekében a vállalat úgy döntött, hogy egy UR5 kobot telepítésével automatizálja ultrahangos hegesztési és marási folyamatait.
Együttműködő robotok vagy más néven kobotok további automatizálási lehetőségeket teremtenek az autóiparban. Jellemzőjük, hogy szűkös termelési területen, emberek közvetlen közelében is képesek a munkavégzésre, a gyors végrehajtás és új feladatokra való átcsoportosítás, valamint intuitív programozás és kezelés. Támogatják a felszedés és beültetés (pick and place), valamint a raklapozás folyamatait nagy és kis vállalatokban egyaránt.
2020-ban fordult elő először, hogy az észak-amerikai autóipar robotikai megrendeléseit megelőzték a többi iparágból származó megrendelések. 2020 negyedik negyedéve ráadásul a robotpiac második legjobb negyedévének bizonyult.
A COVID-19 járványhelyzet változtatásokat hozott a gyártók életébe: szükségessé vált az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos irányelvek lefektetése, a társadalmi elhatárolódás követelményeinek való megfelelés, a munkaerőhiány és a távollét pedig létező munkaügyi problémává nőtte ki magát.
Az autonóm járművekkel kapcsolatos kutatásokat teszi gyorsabbá és hatékonyabbá a műszaki képzésekben kiemelkedő győri Széchenyi István Egyetem mesterséges intelligenciára (MI) építő projektje, amelyben robotokat vizsgálnak virtuális, szimulációs környezetben. A járműipar nemzetgazdasági szempontból stratégiai jelentőségű ágazat, s ennek fejlesztési tevékenységét a legmodernebb technológiák támogatják, mint amilyen a mesterséges intelligencia. A Microsoft és a Széchenyi István Egyetem együttműködésével, a Mesterséges Intelligencia Tudásközpont program keretében megvalósuló projekt a jövőben több száz mérnökhallgatónak teszi lehetővé, hogy megtanulják és saját kutatásaikban is alkalmazzák a mesterséges intelligenciára épülő technológiákat.
Az OMRON bemutatta az új E3AS-HL CMOS lézeres érzékelőt*1, melynek iparágvezető*2 érzékelési technológiája lényegesen jobb észlelési képességet kínál. A nehezen észlelhető céltárgyak megbízható észlelésének köszönhetően nincs szükség időigényes rendszertervezésre és -beállításra a berendezések üzembe helyezésénél.
Az automatizálási specialista és ipari robotgyártó támogatja a Volkswagent a jövőorientált hajtástechnológiák bővítésében. A vállalat összesen mintegy 1400 robotot szállít a VW gyáraiba a németországi Emdenbe és az Egyesült Államokbeli Chattanoogába, mely robotokat karosszéria- és akkumulátorgyártásban fogják használni.
Ahol elektromos áram van, ott elektromágneses impulzusok is találhatók. Rendkívül zavaró hatással lehetnek többek között a minket körülvevő, mindenütt jelenlévő elektronikus eszközökre. A járműgyártóknak éppen ezért sok egyéb mellett a termékeik elektromágneses összeférhetőségét (EMC) is ellenőrizniük kell. Sőt, maguk a járművek is tele vannak érzékeny, speciális EMC laboratóriumokban tesztelt elektronikával. Az ottani körülmények kellemetlenek az ember számára, kamerarendszerekre van tehát szükség ahhoz, hogy a tesztek során végbemenő folyamatokat szemmel tartsák. Az mk-messtechnik pontosan az ilyen rendszerekre specializálódott,a távvezérelt modulok pontos pozícionálását pedig a forgófejekben használt FAULHABER motorok biztosítják.
Méréstechnikai ezermestert mutatott be a topometric GmbH.
A csehországi Preloucban található Kiekert naponta mintegy 180 000 darabos termeléssel piacvezető a gépjárműkilincsek gyártásában. A rövid ciklusidővel működő gyártósorok rendkívül rugalmasak, ami a cikkünkben szereplő összeszerelő sorra is igaz. A különféle zárváltozatok gyártására képes rugalmas automatizálási egység lelke a két Stäubli TX40 robot.
A Kiekert járműajtókhoz készít zárrendszereket, amely vállalat az iparágban a világ piacvezető vállalatának számít. Naponta mintegy 180 000 darab ajtózárat készítenek a csehországi Prelouc városában található legnagyobb gyáregységükben. A számos összeszerelési és tesztelési feladatok egyike a forrasztott csatlakozások 100%-os ellenőrzése. A kompakt röntgenvizsgálati tesztkamrában nagy pontossággal működő Stäubli robot kezeli a mintákat.
Ezekben az embert próbáló időkben, amikor a gyártóknak gazdasági kihívásokkal kell szembenézniük, különösen nehéz helyzetben vannak az autóipari vállalatok. Annak ellenére, hogy ez az ágazat alkalmazza a legátfogóbb módon az automatizációs technológiát a lean gyártás, a hatékonyság, és a versenyképesség megőrzése érdekében, bőven van még lehetőség további optimalizálásra és újításokra.
Az ipari robotokat gyártó FANUC és a BMW AG autóipari vállalat aláírt egy keretszerződést 3500 darab ipari robot megvásárlásáról, melyek az új gyáregységekben lesznek a termelés segítségére.
A mobil robotok még mindig egy viszonylag új típusú megoldásnak számítanak, amikor a gyártóüzemek belső szállítási feladatairól van szó. Az AMR-ek meglehetősen gyorsan alkalmazkodni tudtak az új technológiákra igencsak nyitott autóiparhoz. Az olyan gyárakban való telepítésük, mint a Ford valenciai, a Visteon szlovákiai, vagy a Nidec GPM türingiai üzeme, azt bizonyítja, hogy a mobil robotoknak köszönhetően a szállítási feladatokat egyszerű, hatékony és gazdaságos módon lehet automatizálni, amely során nő a rugalmasság, és az alkalmazottakat egyéb, támogatást igénylő területekre lehet csoportosítani. A gyárak az automatizálást leggyakrabban egy bizonyos folyamattal, egy robottal kezdik, és fokozatosan helyeznek üzembe további robotokat, amelyeket egyre több feladattal bíznak meg.
Napjainkban egyre több helyen alkalmaznak mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat. Számos különböző iparágban tökéletesítik a termékeket és szolgáltatásokat ilyen technológiák segítségével, az autógyártástól kezdve az energetikáig. A SUSE szakértői szerint az AI még több üzleti lehetőséget tartogat a közeljövőre, mivel az ilyen eszközök kiszolgálásához szükséges, nagy teljesítményű infrastruktúra ma már viszonylag egyszeren elérhető és kiépíthető a vállalatok számára.
Az autonóm mobil robotok úttörője, a Mobile Industrial Robots a mai nap bejelentette, hogy a Visteon Electronics Slovakia - a vezetőtéri kijelzők egyik elsődleges beszállítója vezető OEM márkák számára – sikeresen telepített négy MiR200 robotot, hogy optimalizálja logisztikai tevékenységeit. A MiR technológia növelte a gyártási folyamatok rugalmasságát, laboratóriumi termelékenységét, és ergonómiáját.
A korábbi években megvalósult előrelátó fejlesztéseinek köszönhetően a HAJDU Cégcsoport tagvállalatai számára 2018-ra számos új lehetőség teremtődött. Korszerű technológia. Szabad kapacitás. Új piaci lehetőségek. Energiahatékony működés.
Az autonóm mobil robotok területén piacvezető Mobile Industrial Robots bejelentette, hogy globális stratégiai együttműködésre lépett a világ egyik vezető autóipari vállalatával, a Faurecia-val, hogy autonóm mobil robotokat telepítsen gyáraikban világszerte, és ezzel a vállalat automatizációs folyamatait új szintre emelje.
Az autóipari beszállító NIDEC GPM Group a Mobile Industrial Robots autonóm mobil robotjainak segítségével gyártási folyamatait hatékonnyá tette, miközben raktárkészletét is optimalizálni tudta. A türingiai Auengrundban található gyárukban három MiRHook vontatórendszerrel ellátott MiR100 robot felel az anyagszállításért és az üres kocsik mozgatásáért a raktár és a gyártósorok között. A felszabadult emberi erőforrást így minőségi munkára lehet fordítani. A kapacitásnövelés a NIDEC esetében előfeltétele annak, hogy versenyképes tudjon maradni.
Közismert, hogy az alufelnik nagyobb vezetési élményt nyújtanak a jobb járműdinamika és kezelési tulajdonságok révén. Stílusos küllemüknek köszönhetően még a parkoló autón is megakad a járókelők szeme. Az alufelnik legyártására azonban eltérő módszerek léteznek, amelyek csúcsát a kovácsolt alumínium- és a magnéziumfelnik jelentik, amilyeneket például az APP TECH is gyárt a prémium autómárkák, valamint a motorsport és tuningszektorok számára. A kovácsolt anyag csekély súlya és a nagy merevség egyaránt hozzájárul a nagyobb sebesség eléréséhez. Külcsínük elérésében pedig a marási folyamat játszik döntő szerepet. Az APP TECH marási technológiája nem kis mértékben a TCN 640 vezérlőn és az olasz TNC Clubon alapul.
Az autóipar a világ egyik leggyorsabban fejlődő iparága, ez Magyarországon sincs másképp. A szektor fontossága nagyon jól megmutatkozik különböző mérőszámokban: az autóipar a GDP 10%-áért felelős, és forgalma az ország exportjának több mint negyedét teszi ki.
A jó gyakorlatok megismerése és a kapcsolatépítés lehetősége minden évben nagyszámú érdeklődőt vonz ősszel Budakeszire. Az idén szeptember 11–14. között megtartott Technológiai Napokon bemutatott legmodernebb kábelfeldolgozó gépek és gyártóberendezések olyan megatrendekre kínálnak megoldást, mint a napjainkban minden gyártó cég életét megkeserítő munkaerőhiány.
Az 1892-ben alapított családi vállalkozás ügyfelei nem csak a szerszámgyártók és a gépgyártók, hanem akadnak közöttük autó- és repülőgépgyártók is. A kereken 200 dolgozót foglalkoztató SAACKE széleskörű szolgáltatásokat nyújt ügyfelei számára, a precíziós szer-számok és szerszámköszörűgépek fejlesztésétől és gyártásától kezdve az oktatáson és műsza-ki tanácsadáson át egészen az egyénre szabott szoftverekig. A középvállalat Európán kívül három leányvállalattal rendelkezik Észak-Amerikában, Kínában és Indiában.
A NEUE HALBERG-GUSS GmbH 2250 dolgozója a cég saarbrückeni és lipcsei telephe-lyein forgattyústengely-házakat, és hengerfejeket gyárt öntöttvasból készített ipari motorok-hoz és öntött forgattyús tengelyekhez. A vállalat Európában piac- technológiavezetőnek számít. A termékpaletta a személygépkocsikhoz kínált filigrán háromhengeres blokkoktól a nagy űrtartalmú, haszongépjárművekhez használható V8 gépcsoportokig terjed. Mindezt gömb-grafitos öntöttvas csapágyalagutak és alumínium alaplemezek egészítik ki. A cég ügyfelei között olyan neves személygépkocsi- és haszongépjármű-gyártók találhatóak, mint pl. a Volkswagen, a Daimler, a BMW, az Audi, az MAN, a Scania vagy az Iveco.
A karosszériaazonosítót, ami egyértelmű azonosítást tesz lehetővé a világ minden táján, összetett folyamat során ütik be a jármű alvázába. A jelölés mélysége kritikus tényező mind a minőség, mind a biztonság szempontjából. A rendkívül kis fénypontméret miatt a Micro-Epsilon optoNCDT 1420 optikai szenzorai a jelölőgépekre szerelve megbízhatóan detektálják és mérik ezeket a profilokat. Az érzékelők rendkívül kompakt kialakítása lehetővé teszi a kis beépítési térrel rendelkező alkalmazásokban történő használatot is.
Az elmúlt évtizedben a szemünk előtt vált a magyar gazdaság húzóágazatává a gépjárműipar. A szektor felfutását nemzetközi tendenciák indították el, így a magyar gépjárműipar is külföldön értékesíti termelésének több mint 90 százalékát. Az ágazat hagyományosan élenjáró a minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásában, de hogyan biztosítható a leghatékonyabban a pontosság a nagy méretű alkatrészek tömeggyártásában?
A svájci FPT Motorenforschung AG a CNH Industrial erőátviteli rendszereihez fejleszt motorokat haszongépjárművek, építőipari és mezőgazdasági gépek, valamint ipari és tengeri alkalmazások számára. A motorokat összesen 30 tesztpadon vizsgálják, és hatékonyságukat a KELLER AG M5 sorozatú nyomástávadóival vizsgálják.
Májusban rendezik a XI. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt Egerben, ahol az eddigi megmérettetésekhez képest is új, érdekes és kreatív mérnöki megoldásokkal találkozhatunk majd. A 2018. május 10-12. versenyhétvégén a szigorított biztonsági előírások miatt quad-típusú járművek már nem indulhatnak az érsekkerti futamokon, ez azonban nem szegte kedvét a mezőnynek – egészen új léghajtányok érkeznek tavasszal.
Az alkatrészek hatékony tisztítása napjainkra gyakorlatilag minden gyártó számára kulcsfontosságú lett, nem utolsósorban azért, mert a tisztaság mércéje is folyamatosan emelkedik. A szennyeződések eltávolítása kritikus tényező a soron következő megmunkálási feladatok és ezzel a késztermék minősége szempontjából. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor a költségnyomás is fokozódik. A gyártók tehát két tűz közé kerültek. Megoldást jelenthet a mosórobotok alkalmazása.
Az innováció minden vállalat számára kihívást jelent. Egy forradalmian új termék vagy fejlesztés szinte megfoghatatlan azoknak, akik egyedül vágnak neki.
A KUKA a világ egyik piacvezető, ipari robotokat gyártó vállalata. Főbb tevékenységei közé tartozik az ipari robotok, vezérlők és szoftverek fejlesztése, gyártása és értékesítése. Magyar leányvállalata, a KUKA Robotics Hungária Ipari Kft. meghatározó szerepet tölt be a magyar piacon. A cég több mint 1 600 főt foglalkoztató fejlesztő- és gyártóközpontja idehaza található.
Tíz évvel ezelőtt az AVENTICS egri üzemegységének munkatársai olyan lehetőségeket kerestek, melyekkel szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a cég a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A figyelemfelkeltés, valamint a termékek népszerűsítése mellett, a gyár a gyakorlatorientált képzést kívánta erősíteni az egyetemek és diákjaik számára. Ekkor született meg egy olyan jármű gondolata is, melynek működését pneumatikus hajtás biztosítja, így jött létre a Pneumobil.
Az adaptálhatóság, a rugalmasság, valamint az OPC UA kommunikációs szabvány alkalmazása az ipar 4.0 olyan kulcsfontosságú elemei, amelyek a gépjárműiparban a motorblokkok szerelésénél használt megfogókészülékekre tipikusan jellemzők. A Festo felhasználja ezeket a funkciókat az ipar 4.0-val kapcsolatos fő nehézségek megoldásában – például a dinamikus szerelési folyamatok rugalmasan változtatható rendszereiben.
Az ipari robotok széleskörű alkalmazása egyre elterjedtebb, melynek hátterében az automatizáció előnyeinek kiaknázása áll, javítva ezzel a vállalatok piaci pozícióját és versenyképességét. Rövid időn belül extrém növekedés várható az értékesített robotok piacán, amely a high-tech fejlesztéseket mindennapivá teszi. Az ehhez kapcsolódó legfontosabb robotipari trendeket vizsgálta az International Federation of Robotics (IFR) legutóbbi jelentése.
A 22 DT sorozat kifejlesztésével a nyomás-méréstechnika szakértőjének számító svájci Keller AG az extrém igénybevételeket támasztó motoralkalmazások terén is maradandót alkotott.
Mindeddig bevett szokásnak számított a gumiabroncs-prototípusok futófelületének teljes egészében kézzel történő kifaragása. A hannoveri gumióriás azonban szakított a gyakorlattal: a Continental üzemében a nehéz feladatot precíz Stäubli robotok vállalták át. A robotok által forró késekkel végzett munka nagyon pontos, gyors és reprodukálható – egy high-tech megoldás, valódi know-how-val fűszerezve.
A termelés-kihelyezés főbb okaiként a hazai gyártás versenyképességének romlása mellett a piac megőrzését és bővítését szokás említeni. Bármi legyen is az ok, régiónk autóipari felfutása jelentős növekedési potenciált tartogat még magában a szektor beszállítói számára. A decentralizált automatizálási technikai szakértőjének számító Murrelektronik GmbH 2012-ben érkezett hazánkba és oppenweileri központi gyáregységébe most a TechMonitor is meghívást kapott.
Az ABB rugalmas és intelligens gyártási technológái lehetővé teszik, hogy a Valmet Automotive csökkentse a beruházási költségeket, növelje a termelékenységet és gyorsabban tudjon reagálni a piaci igények változására.
A tavaly telepített 45 559 új ipari robot 5 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket, és egyben történelmi rekordot jelentett. A növekedés különösen Közép-Kelet-Európában volt kiugró mértékű, ahol 2010 óta évről évre jelentősen növekszik az ipari robotok száma. A robotsűrűség szempontjából a régió legfejlettebb országa Csehország, amely a roboteladások rangsorában globálisan is a 15. helyre verekedte magát.
Az üzemi állapotok és intézkedések egyértelmű és jól látható továbbítása terén a jelzőfények kiemelt szerepet töltenek be a legtöbb berendezés és rendszer esetében. Az autóipari beszállító, Brose első alkalommal használja a Balluf új, integrált IO-Link interfésszel ellátott "Smart Light" LED-es jelzőfényét.
Tizenkétmilliárd forint összértékű beruházást hajt végre Debrecenben a Schaeffler csoporthoz tartozó, gördülő csapágyakat gyártó FAG vállalat, a német autóipari cég újabb befektetése 72 új munkahelyet teremt – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
A Harman Professional júliusra tervezi a gyártás elindítását Pécsen: a gyártáshoz szükséges alapanyagokat megrendelték, folyamatban van a 420 dolgozó kiválasztása, a három és fél milliárd forintos barnamezős beruházást az Elcoteq egykori üzemében valósítják meg – nyilatkozta az MTI-nek a cég ügyvezetője csütörtökön, miután a Külgazdasági és Külügyminisztériumban bejelentették a beruházást.
A korábban is a legmodernebb technológiákat és gépállományt alkalmazó Tisza Automotive 2014-ben tovább növelte gépparkját. Egy új technológia bevezetéséhez ugyanis a dán ipari robotkarokat gyártó cég, az Universal Robots termékével, egy UR10-es robotkarral bővültek.
Tizenöt-húsz százalékkal bővíti termelőkapacitását a tolnai székhelyű Fastron Hungaria Kft. egy most zárult, több mint 550 millió forintos technológiai fejlesztésnek köszönhetően - közölte a társaság.
Folytatódik a Continental váci telephelyén tavaly elindított műanyag kompetencia központ kialakítása: a beruházás során olyan technológiákat telepít a cég az üzembe, amelyek egy része a nemzetközi piacon is újdonságnak számít - közölte a cég.
A veszprémi Balluff Elektronika Kft. mintegy 670 millió forintos beruházással új, az ipari automatizálásban használatos érzékelőket fejlesztett ki, és a gyártástechnológiát is megújította - tájékoztatta a Balluff Elektronika Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-t.
Tízmilliárd forint feletti árbevétellel zárta a tavalyi évet a Veritas Dunakiliti Kft., a cég Európa legnagyobb motortéri üzemanyag-vezeték gyárát működteti - mondta Jáger Tibor ügyvezető igazgató.