A repülőgép a világ egyik legbiztonságosabb közlekedési eszköze, ami nagymértékben a pilóták kiváló képzésének, valamint a kifinomult fedélzeti és a földi technológiának köszönhető. Ez még inkább érvényes az űrutazásra. A KELLER AG für Druckmesstechnik nyomástávadói jelentős szerepet vállalnak a biztonságtechnika magas szinten tartásában.
Az RS Components (RS) bemutatta a TE Connectivity rozsdamentes D-sub csatlakozóinak AMPLIMITE sorozatát, amely a fokozott sópermet-állóságot RoHS kompatibilitással kombinálja, mérgező kadmium bevonat alkalmazása nélkül.
A Fujitsu nyerte az Airbus helikoptereihez a legpontosabb automatikus előrejelző karbantartási MI-megoldás fejlesztésére kiírt „Airbus AI Gym” versenyt. A győztes megoldás 93%-os pontossággal működik; azonosítja az érzékelők szokatlan működését, és korai stádiumban jelzi a járműhibákat.
A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon – ezzel olyan rugalmas gyártási koncepciókat tesznek lehetővé, amelyek nélkül elképzelhetetlen a jövő gyára. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás ezen a területen is fordulatot hozhat.
A Varsói Repülési Intézet (Instytut Lotnictwa) új teszthelyiséget hozott létre a komplex repüléstechnikai vizsgálatok számára, amelyhez vezérlőrendszert kerestek. A megoldásnak a teljes tesztkörnyezet integrált vezérlését, valamint a szükséges logikát, megjelenítést és adatrögzítést kellett biztosítania a későbbi elemzésekhez. A kiválasztási folyamat során a COPA-DATA zenon szoftvermegoldása bizonyult a technológiai Top Gunnak.
A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben 5 900 milliárd dollár értékben 39 620 új utasszállító gépet rendelnek majd a légitársaságok a gyártóktól, ezenkívül 930 új teherszállító gépre és 1 440 teherszállítóvá átalakított repülőre is mutatkozik kereslet. Ez az igény azonban már csak automatizált gyártással elégíthető ki. Az ipari robotok légiipari alkalmazásáról Bagdi Attila, a FANUC Hungary Kft. marketing- és üzletfejlesztési specialistája beszélt a TechMonitornak.
Az 1892-ben alapított családi vállalkozás ügyfelei nem csak a szerszámgyártók és a gépgyártók, hanem akadnak közöttük autó- és repülőgépgyártók is. A kereken 200 dolgozót foglalkoztató SAACKE széleskörű szolgáltatásokat nyújt ügyfelei számára, a precíziós szer-számok és szerszámköszörűgépek fejlesztésétől és gyártásától kezdve az oktatáson és műsza-ki tanácsadáson át egészen az egyénre szabott szoftverekig. A középvállalat Európán kívül három leányvállalattal rendelkezik Észak-Amerikában, Kínában és Indiában.
Az ötlet Vladimir Raikhlin ügyvezető igazgatótól származott: „fejlesszünk egy modern dugattyús motort a repülőgépipar számára”. A RED Aircraft GmbH 2008-tól fejleszti szokatlan motorkoncepcióját nagy fokú elkötelezettséggel és széles körű műszaki kompetenciával. Céljuk nem kevesebb, mint hogy vonzóbbá tegyék a repülés világa számára a modern dugattyús motorokat. Ezen motorok előnyei közé tartoznak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a kisebb károsanyag-kibocsátás és a turbinahajtáshoz képest jóval kedvezőbb árfekvés. Mivel a légi közlekedésben a megbízhatóság kiemelt fontossággal bír, a cég a minőség és a pontosság tekintetében nem vállalhat kompromisszumokat. A RED Aircraft ezért következetesen HEIDENHAIN vezérlőket alkalmaz a gyártásban.
A világ vezető 3D méréstechnológiai vállalatának számító Creaform új zászlóshajójának számító HandySCAN 3D hordozható lézerszkenner elnyerte a világ második legnagyobb repülőgépgyártójának tanúsítványát. A szkenner az Airbus következő Technológiai Kézikönyv (TEM) kiadásába is bekerül majd.
Az Airbus legújabb repülőgépéhez, az A350-hez gyárt kábelkötegeket januártól az Elektro-Metall Paks Kft. A német tulajdonú, paksi székhelyű cég november óta az Airbus Helicopters EC 145 T2-es modelljének is opcionális beszállítója - tájékoztatta az MTI-t Vincze Károly ügyvezető.