Mi történik azokkal a dolgokkal, amelyek elromlanak vagy nem működnek? A garanciaidő lejárta után az általános válasz az, hogy kidobjuk őket, nem utolsósorban azért, mert a javítás gyakran nem kivitelezhető vagy üzletileg nem életképes. Az idők azonban változnak: az Európai Bizottság a mobiltelefonok és táblagépek javításához való „jogot” akarja érvényesíteni, ami védi a fogyasztókat és megakadályozza a pazarlást. Ugyanakkor egyre több vállalat törekszik a „körforgásos gazdaságra”, amiben a termékek és a nyersanyagok a lehető leghosszabb ideig használatban maradnak.
Míg a legtöbb ember számára a nyár legalább részben a pihenésről, szabadságról szól, addig a karbantartó szakemberek számára ez az év egyik legintenzívebb időszaka, hiszen ilyenkor nyílik lehetőség az egyébként folyamatosan működő gépsorok, ipari berendezések tervezett karbantartására. Rövid idő alatt, rendszerint szűkös költségvetésből igyekeznek kihozni ilyenkor a lehető legjobb eredményt a karbantartók, akiknek a munkáját a Schneider Electric is igyekszik támogatni azzal, hogy számos termékét – köztük egészen új innovációkat – jelentős kedvezménnyel kínálja júniustól.
A graphIT Kft. portfólió bővítését megelőzően piackutatást végzett, melynek során azt tapasztalta, hogy Magyarországon egyre nagyobb az igény egy jó termelésütemező rendszerre.
A CNC-szerszámgépek legérzékenyebb és egyben egyik legdrágább szerkezeti egységei a fő- vagy motororsók. Kopásuk mértéke az idő függvényében változik; kezdetben lassú egyenletes emelkedést mutat, majd felgyorsul, ami az alkatrészek teljes elhasználódásához vezet. A gép-munkadarab ütközések a folyamatot felgyorsítják. Ezt nem szabad megvárni, az orsót tehát az üzemi szakasz végén fel kell újítani. A gépek lehető legjobb kihasználása, zavartalan és kifogástalan munkavégzése a nyereséges működés kulcsa. A szerszámgépek megfelelő állapotban tartásáról Vörös Gábor, a szerszámgépek fő- és motororsóinak felújítására szakosodott VRS-TEC Bt. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.
A Farnell ipari alkatrészek széles választékát kínálja, amelyek képesek felügyelni a létesítmények teljesítményét, hajtásait és motorjait, hogy riasztást adhassanak, ha az automatizált rendszerek veszélyben vannak. A Farnell számos műszaki erőforrást is biztosít, amelyek segítségével ügyfelei tájékozottak maradhatnak a folyamatosan változó karbantartási környezetben.
Tovább erősíti digitális portfolióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.
A nem tervezett gépleállások nemcsak presztízsveszteséget, hanem rossz esetben komoly anyagi kárt vagy bevételkiesést képesek okozni a gyártó cégeknek. A TRUMPF új szervizkoncepciója nemcsak leegyszerűsíti, hanem gyorsabbá és hatékonyabbá is teszi mind a hibabejelentéseket, mind a problémák orvoslását. Hegedűs Imre, a TRUMPF Hungary Kft. műszaki ügyfélszolgálatának osztályvezetője a MyTRUMPF portálról és az online Service alkalmazásról beszélt a TechMonitor olvasóinak.
Az element14 közösség a közelmúltban indította el az N-gaged Remote Monitoring Design Challenge kihívást az Omega Wireless Layer N EcoSystem rendszerével kapcsolatban. Az Omega IoT-rendszerének legötletesebb felhasználásával létrehozott projektekre 10 sikeres pályázó kap ingyenesen egy-egy Layer N ökoszisztémát, hogy elkészíthessék projektjeiket és blogot vezethessenek azokról.
A Siemens Comos Mobile Worker néven új mobilalkalmazást jelentett be, amely felgyorsítja az üzemi technológiák biztonságos karbantartását. A megoldás összekapcsolja a kiterjesztett valóság és az adatmenedzsment eszközét, lehetővé teszi a vállalatirányítási, mérnöki, vezérlő és egyéb rendszerekből származó adatok vizualizálását és feldolgozását felhasználóbarát kezelőfelületen.
Egy meghibásodás és a vele járó nem tervezett leállás a munka elnyerésével járó teljes nyereséget elviheti. A gépek megbízhatóságának fenntartása azonban messze nem akkora kihívás, mint azt sokan gondolnák.
Aki lemarad, veszít. Üzleti szempontból különösen igaz, hogy egy lehetőség kihagyása később megbosszulja önmagát. Ebbe beletartozik a zöldtechnológiára való átállás is. Éppen ezért a vezetőknek nem azt kell megkérdezniük maguktól, hogy mennyibe fog kerülni a vállalatuknak, ha zöldtechnológiára váltanak, hanem azt, hogy milyen árat fizetnek azért, ha nem váltanak zöldtechnológiára.
A TERVEZŐTÁBLA a DMG MORI egyik legújabb digitális innovációja. A program már elérhető a piacon, miután 80 tesztfelhasználó visszajelzései alapján átesett a tűzkeresztségen platformalapú szoftveres szolgáltatásként. A piacra két különleges ajánlattal vezetik be: először a TERVEZŐTÁBLA 30 napos „próbaverzióját” telepítik; másodszor, egy DMG MORI szerszámgép beszerzésekor az ügyfél a GYÁRTÁSTERVEZÉS & VEZÉRLÉS felhőalapú termékeit kapja meg csomagban, négy hónapos, ingyenes próbaidőre.
Az elmúlt években a termelési folyamatokat is meghódították a hálózatba kapcsolt, egymással kommunikálni tudó eszközök: az ipari termelés területén is elindult egy technológiai forradalom.
"Egy termelésütemező rendszerbe való beruházás sokkal nagyobb érték, mint egy gépberuházás! De ezt ma még sokan nem értik! De amikor majd Ők is rálépnek erre az útra, és megismerik a lean-t, a termelésütemezést, akkor majd megértik ennek az értékét!"
Az innovatív Brady átvizsgálási időzítő akár életet is menthet azzal, hogy egyértelműen jelzi a gépeken, berendezéseken vagy eszközökön a karbantartás esedékességét. A LED-jelzőfények távolról is felhívják magukra a felhasználók és a karbantartó szakemberek figyelmet, így segítenek elkerülni az átvizsgálás nélküli vagy elhasználódott berendezések használatát.
A mesterséges intelligencián alapuló megoldások az egyedi berendezések vezérlőjén keresztül gyűjtik össze, elemzik és használják fel az adatokat, hogy meghosszabbítsák a berendezés élettartamát, és a leállások megelőzése érdekében észleljék a hibákat.
Augusztus végén a Japán Management Szövetség Good Factory – Jó gyár – díjjal ismerte el a hazai piacon a Smartus Zrt. által képviselt japán Okuma Dream Site 2 nevű CNC-szerszámgépgyártó üzemét.
Az SKF a karbantartási intervallumok meghosszabbítását állítja a középpontba a szeptemberben megrendezésre kerülő berlini InnoTrans vásáron, melynek idei témája: „Lépjen magasabb szintre, és bízzon az SKF-ben - A karbantartási intervallumok meghosszabbítása SKF technológiával.”
Az SKF a mai napon bejelentette a kis méretű Lincoln kenőzsírtartálytöltő-szűrő piaci bevezetését. Az SKF szűréstechnikai termékcsaládjához tartozó szűrő minimálisra csökkenti az automata kenőrendszerekbe a kisebb méretű tartályok feltöltése során bejutó szennyeződések mennyiségét.
A LifeCycle szolgáltatások a DMG MORI jövőbeli stratégiájának egyik legfontosabb alappillérei. Már 2016-ban, a DMG MORI tisztán kifejezte szándékait az ügyfelei felé a „Costumer First 1.0” stratégia és az öt szervizszolgáltatás ígéretével. A „Costumer First 2.0” tovább növeli a vállalat elhivatottságát az ügyfelei felé a szerviz tekintetében, beleértve az elérhető szolgáltatások számát és azok minőségét is. Az új szerviztermékek egyike a NETSERVICE 4.0, mely garantálja a szervizszolgáltatások hatékonyságát és eredményességét.